måndag 30 mars 2009

Måndag... vart tog helgen vägen?


Efter en arbetets helg... lugnet har lagt sig och sonen sitter och tar det lugnt. Jag sitter och gör ett inbjudningskort till en vän som fyller 70 år. Helgen har gått sin (stilla lunk) med snö och åter snö... (se bild). Min man och min son har varit och badat i lördags och jag fick inte följa med utan jag jobbade sen var den dagen bort flugen. Söndagen så var vi först på en Missionsgudstjänst i kyrkan där en kör från Härnösand och Hans Fernlund predikade. Det var en bra gudstjänst sen rusade tiden snabbt, snabbfika, snabbt till jobbet började kl 13,00 och även där sprang tiden iväg... Hann inte mycket den här helgen...

Så vart tog helgen vägen?

14 kommentarer:

  1. Ja varför har helgerna en förmåga att gå extra snabbt !! Jag har försökt använda dem på olika sätt , vissa helger gör man tusen saker hela tidden och vissa ingenting , men de går lika snabbt oavsett .
    Hoppas din nästa helg blir bättre !
    Kraam !

    SvaraRadera
  2. ja det går så fort så man hänger inte med längre, oj så mycket snö,men de har sin charm de oxå ;)
    ha en fin dag
    kramis

    SvaraRadera
  3. HejIna du det undrar jag med?
    Kram Annica på Home No.1

    SvaraRadera
  4. Ja denna helgen gick i raket fart och sommartiden som förvred huvudet på mig.
    Men vad snö ni har!!!
    Kram Stenlycka

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket snö ni har, det är ju snart april:)

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  6. Helgen försvann som i ett trollslag, men du vi får snart en ny :-) Ha det bra, kram Eva.

    SvaraRadera
  7. Oj vad snö, så mkt har vi inte här:-). Tack för fina kommentarer hos mig Ina!! KRAM sofia

    SvaraRadera
  8. Hej där!
    Vilken vacker bild på pumpen!
    Skönt att få stilla sig i kyrkan........lyssna in en annan "våglängd"......
    Ser att Bengt Johansson är en favorit, min också. Han ställer ut sina tavlor här på ett galleri under två veckor, har tänkt att göra ett besök dit.
    Tack för påhälsningen hos mig och dina snälla ord!
    Må så gott!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Tråkigt att behöva stressa på helgen, men det kommer ju fler tack och lov ;). Längtar redan till nästa... Ha det så bra!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Tiden bara rusar iväg inte bara helgerna tycker jag!
    Snart är det dags för oss att åka till Sverige på semester....men inte riktigt än så fort har dock tiden inte gått:)

    Ha en bra dag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  11. Hej Ina!
    Kikar in till dig, blev så nyfiken när jag såg att du börjat följa min blogg :)
    Såg att du bor nånstans här i krokarna...
    Nu har våren hittat hem till oss med, börjat tina lite sakta :)

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  12. Hej på dig! Stackars er vad mycket snö ni har än, här är äntligen våren på väg nu. Men så är ju detta södra Sverige, fast det har varit kallt här ganska länge i år eller så är det bara vi som tycker det. Såg att du varit på möte i missionskyrkan, själv är jag pingstvän sedan snart tretton år. Är uppvuxen i församlingen men tog ett personligt beslut för 13 år sedan att jag ville leva som kristen och döpte mig.Även min man blev frälst för ca 2 år sedan och min äldsta dotter är också döpt och medlem sedan två år tillbaka. Det är en skön gemenskap att ha. Hoppas du får en skön helg, kram Carolina

    SvaraRadera
  13. Hej du, nu är helgen här igen, hoppas att du är ledig så du kan njuta av den. Vad mycke snö ni har kvar, här har den nästan försvunnit i söderläge. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  14. Godmorgon, hur har du det idag? Jag har varit uppe i ottan och varit i stallet och släppt ut hästarna på morgonen. Skönt att komma upp tidigt. Tänkte höra efter vad det där halsbandet med jesusfisken, och believering med hjärtat kostar. Ha en fin dag, kram Carolina

    SvaraRadera