onsdag 18 mars 2009

Loppis fynd

Det blev en hel del fynd i går. Här kommer ett fat som jag har valt att ställa lite ljus på. Jag ska försöka rengöra det lite finare. Kostade 12kr inte mycket.


Sen blev det två st örngott som jag ska lägga två kuddar i och ställa i soffan i köket. Framöver kommer jag nog att klä om den och förhoppningsvis måla den vit. Men vi tror att den är i originalfärg så just nu är vi i valet och kvalet att förstöra det. kostade 20 kr st.


Jag köpte även de här fem söta teskedarna jag har redan 6 st liknande men de passar väldigt bra ihop. Kostade 45 kr alla.


Det blev även ett silverfat (stämpel) som jag valde att lägga mina små älsklings hjärtan på. Kostade 6 kr.

Jag blandar lite gammalt och nytt och tycker att det är snyggt och bra mycket billigare än att ha allt nytt. Denna ljusboll har jag fått av en kär gammal väninna som jag tycker mycket om. Den får stå i centrum hemma så jag tänker ofta på henne.

Men jag min son hade en bra dag igår. När vi var på loppis så höll han mig i handen hela tiden och klagade inte en enda gång. Sen åkte vi hem och drack varm choklad och åt en korvmacka. Sen somnade han en stund. Vi hann även baka äppelkaka innan vi skulle iväg och sjunga på kvällen. En underbar dag.

Goa kramar
Ina

5 kommentarer:

  1. Vilka fina saker du fyndat!Gillar din stil, kram Eva.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina och billiga loppis fynd du har hittat, tänk om vi hade sånna loppisar här.

    SvaraRadera
  3. Hej! Fiin blogg! Kul att du kikade in hos mig så jag hittade hit!:-) Ha en fin dag, kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Så fina saker.. och vad härligt det låter med din lille gosse. Han måste ha njutit av belöningen.:-) Kram.

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilken fin blogg du har. Du gillar loppis oxå ser jag. Fina fynd du gjort. Fint att blanda gammalt och nytt. Ville lämna ett litet fotspår efter mig. Ha en trevlig lördagkväll. Kram Åsa

    SvaraRadera