onsdag 4 mars 2009

Vår känslor...




Igår så droppade det nästan från taket med 2° och sandbilen var i full gång. Den har vi i stort sätt inte sett på hela vintern så vi har kunnat sparkat när vi har velat och snön har fått vara vit. Det har varit underbart. Men... på morgonen när vi skulle klä på oss och gå på dagis säger E - Mamma, jag lääääängtar till sommaren när jag slipper alla kläder och kan få gå ut naken och bada i badbaljan. Ja, han är redan trött på vintern. (Men visst hade det varit skönt att slippa bråka varje morgon för att få på alla vinterkläder) Men jag lääängtar att få gå på tur i fjällen och känna solen strålar värma på kinderna och glida på skidorna och se de stora vidderna. Men jag får nöja mig med att gå ut här i by och kolla läget. Här kommer några vinterbilder från oss.

Idag har vi mulet och -6°

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar