söndag 22 mars 2009

Påskägg...


Ja snart är det dax för påskägg, och jag har gjort ett vitt och brunt. Det är kakulerat bed brun botten och äggskals färg över. Det behöver ju inte vara vitt till påsken men jag ville ändå göra ett till samlingen.

Vi har sjungit med våran gospelkör i helgen och det var enormt roligt man blev så glad och varm innombords. Vi hade en kördag med Bengt Johansson han har skrivit så många underbara lovsånger till Gud. Han är en av min favorit musiker. Det var en härlig helg med familjen. Jag, Min son och man var på gudstjänst i dag i våran kyrka och lyssnade till Bengt J han sjöng även då och vi träffade många kära vänner under dagen det ger så mycket och man känner att man fyller på batterierna till veckan som kommer. Man behöver verkligen sina vänner.

Funderar på att lotta ut ett av mina halsband ur min collektion. Vet inte riktigt hur man gör? Men jag ska försöka luska lite. Mer om det senare... Ha en riktigt skön vecka och många....

Goga kramar
Ina

11 kommentarer:

  1. Gospel är väl underbar musik, man blir så glad av den. Måste vara roligt att sjunga i kör. I vår kyrka har vi flera gånger haft besök av olika gospelgrupper och den glädje som dom och musiken sprider är helt fantastiskt.
    Ha en skön början på veckan!
    Kramar från Stenlycka

    SvaraRadera
  2. Fint påskägg! Längtar såå till påsken och de lediga dagarna:) Jo kan rekommendera Cup-cakes de var försvinnande goda:D Ha en skön kväll!
    Kram M

    SvaraRadera
  3. Underbart att sjunga gospel! Gillar du Bengt Johansson så får du lyssna på en nära vän till våran familj; Michael jonsson!
    Ha en skön vecka!
    Kramar Tina

    SvaraRadera
  4. Så kul att sjunga gospel, jag sjöng i en sådan kör för några år sedan. Vilket fint påskägg du målat! kram Eva.

    SvaraRadera
  5. tack för ditt besök hos min blogg.Vilket fint påskägg! och vila otroligt fina halsband du gör.Fastnade för flera stycken.jag återkommer gärna till din blogg.Trevlig kväll.
    Kramis Lotta

    SvaraRadera
  6. Hej!!

    Ja jag älskar att sjunga i kör men nuförtiden har inte orken och tiden riktigt räckt till .Denna helgen har vi haft en sk. Reunion. Alla som har sjungt i den kören under de åren den fanns hade möjlighet att vara med. Så igår kväll var det konsert för ca 250-300 pers. Tänk va låtarna sitter(övade hela dagen:)

    Sedan medverkan i en gudstjänst idag.

    Kram kram vi hörs, Pia

    SvaraRadera
  7. Tack för dina goa kommentarer på min blogg! Tänk vad roligt att sjunga i kör. Själv sjunger jag hellre än bra och bara när jag kör bil ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej och TACK för titten hos mej! Det låter som om du haft en riktigt härlig helg med gospelsång och allt!
    Här snöar det för fullt, så någon vår syns inte till ännu!
    Man får väl hoppas att den kommer nån gång!

    Ha det bra!
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Hej vilket läckert ägg....
    Kram Annica på Home No.1

    SvaraRadera
  10. Åh gospel är verkligen så underbart! Förstår precis vad du menar med varm ihjärtat! Tänk att vara med i en sådan kör, så skoj för dig!
    Ditt påskägg ser jätte fint ut! Kram Petra

    SvaraRadera