onsdag 25 mars 2009

Våffeldagen....


Klart att det ska vara våfflor på våffeldagen... sa jag när M talade om att jag skulle vara själv på morgonen och om fikat till babysången... Så det var bara att ta fram våffeljärnet, bunkar, röra till en smet, vispa grädde, koka kaffe, ställa i ordning. Sen ordna till i babysångsrummet med kuddar och musik, och sen kom barnen och mammorna... Vad underbart det är... All stress och jäkt var som bortblåst. Vi sjöng, spelade och dansade och hade roligt i hop. Sen blev det en succé med våfflorna och det gick bra med gräddningen vilken underbar grupp man har...

Sen så var jag på kurs på kvällen om att starta eget... det var lite tyngre....moms... redovisning... bidragsregler... usch! Ja det är bara att bita i hop och göra något åt det hela och plugga så man kan det... Det är det tråkigaste jag vet just nu men lär man sig det tror jag att det kan bli roligare.

Ni får ha det så bra och många.....

Goa kramar
Ina

8 kommentarer:

  1. det finns både gott och ont. Men det goda tror jag övertar det onda . Vad tror du?

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för smaskens våfflor, det är tur att vi har dig o M. Ses nästa vecka, kram

    SvaraRadera
  3. Tänk att jag missade våfflor igår!

    Kika in till mig - jag har en tävling på gång.

    Hälsningar Maud

    SvaraRadera
  4. Det blir nog lättare och lättare, men jag förstår att du tycker det är trist och mycket...vad mysigt ni verkade ha på babysången

    Kram
    Syster Yster

    SvaraRadera
  5. Tack snälla! Så mysigt ni har det med mammor barn o fika :) kram

    SvaraRadera
  6. Vad duktigt gjort att fixa våfflor åt så många! Det var nog säkert väldigt uppskattat. Ha det så bra!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Så smaskigt det ser ut med våfflorna! Det riktigt vattnas i munnen!

    Så mysigt det låter med den grupp.
    Ja, starta eget verkar vara en snårskog av alla regler - usch, så trist att det måste vara så!
    Ha en bra fredag - här lyser solen i kylan och jag är snart på väg till trädgårdsmässan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Vad härligt ni verkar ha haft det; alla mammor och barn! Mysigt med babysång och mumsigt med våfflor =)

    Ha en trevlig helg!
    Kram Sandra

    SvaraRadera