fredag 27 mars 2009

Putsat å städat....


Hej alla goa vänner!

Tänk att det fortfarande inte är vår här uppe i Norrland. Jag kollade på termometern och den stod på 0° och jag tog på min son lite mindre kläder än vanligt och sen när vi kom ut ångrade jag mig ganska snart halvvägs till dagis... Det blåste kallt inte ett dugg skönt... vad gör man... Min son hade tillräckligt med kläder under och ytterkläderna är vindtäta.... Har ni samma problem som jag att klä dem rätt nu när det är så olika väder?...

Men jag hann i alla fall med att putsa klart silverbesticken som jag hittade i en sådan här auktions låda som jag ropade in får någon sommar sen. De här kaffeskedarna som jag hittade på loppisen var exakt samma sort, så det var kul att det blev mer komplett. Men jag sakna en kniv till annars är det 6 st av varje.

Nu ska jag försöka hinna städa en sväng innan jag ska åka på jobbet... Kan inte fatta att det blir så stökigt så snabbt hemma hos oss. Är det bara jag som har det problemet? Hur hinner ni med att ha så snyggt på era bloggar era hem ser ut så fantastiskt städade... hm... Men det är klart man tar ju kort när det är snyggt det är ju svårt att hålla det tipp topp jämnt... Jag har i alla fall av frostat frysen och det känns skönt att det är avklarat innan det blir för varmt ute. Det är så praktiskt att ställa ut frysvarorna när det är minus ute. Nä, nu ska jag försöka få något gjort idag...

Många goa kramar
Ina

13 kommentarer:

  1. Vilka fina bestick du har hittat ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för omtanken inne hos mig!

    Ja vi har ingen värme här i Norrlsnd. Våren känns väldigt avlägsen:(

    Mums vilken kaka du gjort!

    Ha en fin helg

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  3. Så vackra bestick, här ser ut som ett mindre slagfält...skor och väskor om vartannat...ute vräker det ner snö så humöret är ej på topp. Ha det bra, kram Eva.

    SvaraRadera
  4. såg när du for på jobbet , blir glad varje gång du åker till jobbet . Förstår du mig?
    Gammal dam!

    SvaraRadera
  5. Så härliga bestick, och så vackra när de är nyputsade.
    Vad duktig du är som har frostat av frysen, det är så himla tråkigt.Vi har en extra frysbox i ett förråd och det är så mycket is i den så snart går det inte att stänga locket, så jag måste ta mig i kragen nu, innan det blir för varmt.
    Ha en skön helg
    KramStenlycka

    SvaraRadera
  6. Ingen vår här i södra Sverige än heller, inatt hade det snöat ännu en gång. Usch! Fast nu läste jag att det skulle kunna bli upp emot +10 grader nästa vecka, så jag håller tummarna för det.

    Har också städat idag, såg ut som ett katastrofområde. Hihi, jag vet ju inte hur andra gör när de fotar till bloggen, men själv känns det som att jag skyfflar saker ur bild.

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Här har det snöat mer eller mindra hela dagen, typiskt det som var så fint i torsdags! Duktig du är som har städat, jag försöker att hålla efter men rätt ofta är det rejält stökigt också och städar jag undan där jag ska fota och fuskar lite:) Ha en skön helg nu! Kram M

    SvaraRadera
  8. Visst är det ruggigt hät uppe i norr - blåsten gör ju sitt till.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  9. Hej o tack för kommentaren,ja vi får hoppas att det blir mer folk i dag.
    ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Du undrade var jag köpt stansarna,Clas Ohlson är svaret tror de kostade 149kr.
    Fint smycke du har på utlottning,nu ska jag klicka mig ner till det inlägget. Kram Anneli

    SvaraRadera
  11. Vår?? Vad är det för något?

    Jag blir tokig om det här vintervädret ska hålla på länge till.:-) Kram

    SvaraRadera
  12. å så fina bestick, det är så fint med gammalt silver
    kramis

    SvaraRadera
  13. Vad snö ni har.Det är väl skönt att vara ledig.Jag har haft en mysig och trevlig helg.Ha en mysig måndag kramizzar ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera