tisdag 27 oktober 2009

I vems händer?

Bilden är lånad


I vems händer?


En basketboll i mina händer är värd en hundralapp.
En basketboll i Michael Jordans händer är värd flera miljoner.
Det beror på i vems händer det är.

Ett tennisracket i mina händer är värdelös.
Ett tennisracket i Pete Samras händer är en världsmästartittel.
Det beror på vems händer det är.

En stav i mina händer kan skrämma en arg hund.
En stav i Moses händer delar Röda havet.
Det beror på vems händer det är.

En slunga i mina händer är en leksak.
En slunga i Davids händer är ett mäktigt vapen.
Det beror på vems händer det är.

Två fiskar och fem bröd i mina händer är matsäck för ett par personer.
Två fiskar och fem bröd i Jesu händer mättar femtusen.
Det beror på vems händer det är.

Några spikar i mina händer kan bli en trädkoja.
Två spikar i Jesus händer räddar värden.
Det beror på vems händer det är.

Så lägg din oro, dina bekymmer, dina rädslor. dina förhoppningar, din familj, dina vänner och dig själv i Guds händer.

Där kan du vila tryggt.
ur boken "Alltid Älskad 2"

5 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Det var länge sedan jag var inne hos dig, ser att det är massor med spännande inlägg att läsa ikapp.
    Så vackert skrivet "I vems händer". Gillar vad som står där.
    Ha det så gott
    kramen

    SvaraRadera
  2. Jättevackert skrivet, ha det bra! Kram Eva.

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Vilka fina ord och till en vacker bild oxå...
    Har försökt läsa lite ifatt jag med för jag har vart lite dålig på att sitta vid datorn. För många projekt på gång;)
    Ha det gott / Kram / Carina

    SvaraRadera
  4. Vackra ord. Du har fått en award från mig som finns att hämta på min blogg om du vill. Glöm inte tävlingen heller.

    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  5. Vad fint :)

    Ha d bäst!
    Kram Hanna

    SvaraRadera