söndag 11 oktober 2009

Återvinning av tyger....



Hej vänner!

Nu är snart helgen till ende och jag har fått en del gjort. Jag hittade några linnegardiner i linneskåpet som har blivit lite ojämnt blekt... så jag tänkta att jag kunde ta tillvara på tyget och gjorde två stycken kuddfodral och så här blev resultatet... Jag försökte texta lite (Carpe dies) med pensel men det var inte det lättaste men det får duga till fåtöljen. Sen har jag några gardiner kvar så vi får se vad det blir av dem. Kanske ett kuddfodral till tävling...

Sen har jag klätt in kökssoffan (förra helgen) i grönt tunn vaxduk så att den är lätt att torka av... (liten pojke). Det fick bli grönt fast man vill ha vitt, men det får vänta. Vi ska väl göra om köket så småningom i vitt. Men soffan är gammal och i originalfärg så vi vill inte måla den så den tappar värde (tyvärr).

I vår lilla by så hade vi en barnkörhelg med Ingrid Eriksson i från Mora. Det var ca 60 barn och 30 vuxna... så det var övning hela lördagen och halva söndagen, kl 13 var det dax för en sprakande konsert med fantastiskt härliga barn... Vilken kanon helg...

Ha en trevlig vecka och många goa kramar...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Så fina kuddar du har sytt och du det var väl inte något fel på den textningen. Jätte fin!
    Önskar dig en bra måndag!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Återvinning tycker jag om, speciellt när det blir sådär snyggt :)

    /F

    SvaraRadera