måndag 27 april 2009

Ny vecka, nya möjligheter...

Våren är nu verkligen här och det är måndag och jag har varit ledig. Jag och min son har jobbat lite ute i trädgården. Så ni får stå ut med att nu kommer det bilder från trädgården istället för inomhus. Så här blev resultatet av gjuteriet.


Ser ni den lilla sköldpaddan och fisken som ligger på stenen. Det är min sons gjuteri. Ibland undrar jag vad han ska bli, idag har han sett stora maskiner och ska köra skotare och skördare när han blir stor och gjutare... Vi får se vad det blir....



Sen var vi och köpte blommor här i byn. Det blev bland annat en frost tålig murgröna som jag hoppas ska falla över kanten och slingra sig lite i sommar. Den ska flyttas när jag vet var den ska sitta sen.

1000 Tack till alla som tittar förbi och ni som lämnar spår av er genom kommentarer. Tack för alla era råd. Det är så roligt att läsa... Ha en riktigt bra vecka och....

Goa Kramar
Ina

31 kommentarer:

  1. Vad fint. Härligt att göra lite vår i trädgården :) Kul att sonen hjälper till med!

    Tack för dina alltid så söta kommentarer. Jag har inte riktigt hunnit med här i några dagar...
    Jag förstår att du inte går på VV om du har långt att åka. Jag har varit med på viktklubb på aftonbladet förut och det fungerade också bra för mig. Fast nu tycker jag att det är skönt med stödet och att man faktiskt möter någon öga mot öga ;)

    Ha en bra kväll!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni har gjort kanonfint.Visst är det mysigt med våren.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker ni gjort! Jag måste nog prova göra krukor. Vi har gjort allt möjligt i betong utom krukor. Och mina barn älskar att vara med. Kul att hitta ett pyssel som passar alla åldrar.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Vad fina de blev! Kul att kunna pyssla lite tillsammans =0) Ha en bra vecka nu!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev och vad din son är duktigt.
    Är det svårt att gjuta krukor? Det enda jag har gjutit är ett rabarberblad som skulle bli ett fågelbad men det blev platt så nu får det stå mot en vägg som dekoration.
    Ha det så bra!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Vad ni är händiga :-)
    Ska nog göra nya försök att gjuta jag också i år tror jag....testade förra året men resultaten blev inte vad jag velat, men skam den som ger sig.
    Ni verkar ha en jättehärlig trädgård och idéer verkar det inte råda brist på :-)härligt!!!

    SvaraRadera
  7. Fint! Utomhusbilder är ju riktigt trevliga i dessa tider tycker jag. Det är så spännande för det ploppar upp nya växter nästan varje dag. Och vad härligt med kreativa barn, de kan verkligen vara en inspiration med alla sina idéer! Ha det så jättebra!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Vilka fina krukor, tänk om man kunde gjuta sådana själv...får fråga sambon...zink är inte helt fel heller. Har en lika dan pump, fast vi har blästrat den grön som står i en brunn som vi murade förra året och har gjort ett vattenfall igen pumpen.
    Ha en skön vecka
    Kram Britt

    SvaraRadera
  9. Hej! du har verkligen gjort det fint skall komma och äta tårta (Danietårta) då får jag se det i verkligheten
    Kram min vän!
    Maj-Lis

    SvaraRadera
  10. Vad fint det blev.. Ja det är roligt att spekulera i vad barnen ska bli. Rasmus ska bli munk, kock och byggare. Bra kombination. Nellie vill oxå bli munk försökte förklara att då blir det nog nunna i så fall men det gick inte hem. Hälsa maken din och ge honom en kram på födelsedagen.

    Anette

    SvaraRadera
  11. Hej
    Du vilka härliga bilder du visar,jätte fint.
    krya på dig nu.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  12. hej
    herregud så fina krukor du har gjutit så snygga =) vad kul att få göra så fint....sonens saker är ju bedårande =)
    kram pia

    SvaraRadera
  13. Väldigt vad fint du har gjort.:-) Kram

    SvaraRadera
  14. Viken fin blogg du ha och vilka vackra foton! Det är vackert med vattenpumpar skulle vilja ha en i trädgården. Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Underbara planteringsbilder.Fick en riktig lust att sätta fart i trädgården.
    Men jobb väntar till torsdag så det är bara att längta vidare.
    Kramis Ulla

    SvaraRadera
  16. Åh, så vackert resultatet blev! Gillar det ni gjort i betong, kram Eva.

    SvaraRadera
  17. du har gjort de riktigt fint där,
    kramis

    SvaraRadera
  18. Hej Ina tack för titten=)
    Vad fint ni har gjort du och din lilla hjälpreda!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  19. Hej Ina!
    Snygga smycket du tillverkar. Såg att du besöker min blogg också och tackar för dina kommentarer där. Intresse för trädgård tycks vara delat.
    Marie

    SvaraRadera
  20. Å tackdetsamma till dig, snälla du! Var in igår här och skulle kika runt och lämna kommentar...men tror jag kom av mig på vägen, hann nog bara kika runt. Men du har själv en jättefin blogg, ska absolut lägga dig under favoriter! Lycka till med din tavla av hönsnät..det var superenkelt-å så blir det så snyggt!

    Kram på dig!//Linda

    SvaraRadera
  21. Ja, du vet...man är väl lite knäpp. Eller så blev jag född åt fel håll.:-D Kramis

    SvaraRadera
  22. Ha en mysig Valborgs!
    Vill ha din vattenpump!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  23. Vad fint du och din lille prins har gjort! Riktigt vårfräcsht! Jag tror nóg att jag misst lite av dina inlägg så därför måste jg ta mig en kopp och titta ikapp, ha nu en trevllig valborg! Kram Petra

    SvaraRadera
  24. Hallå Ina!
    Men vad fint du har gjort i krukorna, stora maskiner har varit en av Sonens favvosar oxå... *ler*
    Vår son lyckas alltid med att få åka med någon som plogar eller håller på någon skogsmaskin eller nått å det kan han leva på i flera dagar... *ler*

    Ha en toppen valborg å njut av ledigheten!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  25. Hej igen,
    jag blir så glad av dina kommentarer.
    Har inte lärt mej ännu hur man lägger till bloggar, men så fort jag kan så ska man kunna länka till dej.
    Må gott i valborg.....
    Ulla

    SvaraRadera
  26. Hej! Jag lovar att om vi skulle vinna flera miljoner så ska ni få lite hm...stor risk eller hur att man vinner...

    Ha en trevlig Valborg här ska det poppas popcorn och fixas. Dags att sätta igång.

    Anette

    SvaraRadera
  27. Så härligt du har fixat och pysslat med blommor o blader! Kram

    SvaraRadera
  28. Hej svejs!!! Jo här blommar det för fullt må du tro.... Vad fint du gjort i trädgården.Häftigt med dånt man gjutit själv tycker jag. Provade det förra sommaren med en granne, vi gjorde sådanan fågelbad med rabarber blad men vi gjorde nog något fel för de gick bara sönder. Hoppas du får en underbar helg du med! Kram Carina

    SvaraRadera
  29. Åhh, vad det blommar fint däruppe i norr! Nu vill man ju bara vara ute, den här skira grönskan är ljuvlig!
    Ja, tänk om du skulle komma farandes en dag, det vore roligt!
    Önskar dig en riktigt fin afton!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  30. Hej
    det var du som hade turen att vinna lampkjolen,grattis o hoppas den kommer till pass.
    Många kramar från mig
    ninni

    SvaraRadera
  31. Hej igen
    glömde att säga att du kan maila mig din adress så skickar jag den så fort som möjligt.

    SvaraRadera