söndag 19 april 2009

Cementkrukor.... Trädgård....




Hej Vänner!
Nu är helgen till ända och vi har haft det trevligt. I går var vi hemma och städade på förmiddagen och solen och blåsten gjorde sitt nu är snön snart borta nu är det bara lite högar kvar. På kvällen gick vi på konsert i vårt lilla kapell här i byn. Det var gospelkören, Barnkören och sångarna som sjöng. Vi hade lotterier till förmån för fåran fasad på kapellet som har stort behov av renovering. Min son satt i mitt knä lugnt och stilla i en hel timme. Han var helt underbar och go.

Idag har vi varit på gudstjänst på morgonen sen fick vi middagsbesök av underbara vänner. Vad vore livet utan vänner. Tack för att ni kom.

Nu har sonen somnat och lugnet har lagt sig och jag har börjat att planera sommaren. Jag ska ta bort en hallonbuske som står lite olägligt och råkade tala om det för min son som blev helt förkrossad, nej mamma inte den busken, han älskar hallon. Det gick inte att förklara för honom att jag ska bli en ny längre bort. men det ordnar sig hoppas jag. I sommars var vi och hälsade på några vänner och hon har gjort de här betongkrukorna. Så jag ska börja göra former nu och gjuta några till sommaren. Ni får se bilderna senare....

Min Trädgård är en katastrof... DESSA BILDER ÄR INTE MIN TRÄDGÅRD utan min kompis men jag har tagit bilderna. Önskar att det vore min. Hade jag några miljoner skulle jag leja bort den och få den färdig jag får bara huvudverk när jag tänker på den..... HJÄLP...

Ha en trevlig vecka och goa kramar till er alla.
Ina

18 kommentarer:

  1. Jag tycker inte alls din trädgård ser ut som en katastrof. Härligt med goda vänner och vilken duktig son du har som kan sitta still så länge. I våran kyrkar brukar barnen hålla till i mittergången och många verkar ha mycket spring i benen.
    Ha en bra början på veckan!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Din trädgård är ingen katastrof, du har inte sett hela min, den ÄR en katastrof, för det finns knappt ingen bara stora gropar och spår efter grävmaskiner. Vi ska göra iordning den nu i år. Kan ta lite för och efterbilder och lägga in på bloggen. Ha en trevlig kväll, kram Carolina

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni haft det!!! Kramar tebax

    SvaraRadera
  4. Låter som ni haft en härlig helg! Vilka fina bilder, bären ser helt underbart goda ut! Vännen din har lyckats... :)

    Ha en go vecka!
    Kram C/ på Lindbacken

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder, bären ser helt underbart goda, man längtar till sommaren.....
    Ha en fortsatt trevlig och solig dag.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  6. Jag har samma känslor för min trädgård, usch, den skulle verkligen behöva fixas till. Men än så länge fantiserar jag bara om hur fint det skulle kunna bli. Det känns lååångt från tanke till handling i detta fallet... Ha det gott!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Din kompis har en härlig trädgård, kan du inte visa bilder från din egen också? Min ser inte mycket ut för världen men jag älskar den ändå... Håller med sonen, hallon är så gott! Ha det bra, kram Eva.

    SvaraRadera
  8. Vilka otroligt fina betongkrukor,duktigt att gjuta dom själv.Desto roligare när det är färdigt.Ha en fin kväll.Kramisar Lotta

    SvaraRadera
  9. Det var fina bilder. Vi har ingen perfekt trädgård. Men det gillar jag. Lite skogsig så där.:-) Kramis

    SvaraRadera
  10. Åhhh, så härligt somrigt, nu längtar man ännu mer. Men det här som är nu, våren, är nog den bästa tiden. Mirakel efter mirakel som dyker upp ur jorden.
    Nej inte är det min förtjänst att det växer här hemma. Jag tror att det är någon annan som ligger bakom...........Han, den verklige inredningsarkitekten håller på för fullt och inreder sitt vardagsrum, till dig och mig! ;o)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Jo de var verkligen goda! Alla recept kommer från Leilas senaste bakbok "A piece of cake", så den rekommenderar jag varmt.

    För att få plats med två mellanbilder i bredd måste man gå in i HTMK-koden och ändra bredden på wrapper.

    Ha en jättefin vecka!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Allas trädgårdar kan se ut som katastrofer...det tar några år att få den i ordning. du ska se att eran blir minst lika fin!

    I denna familjen går vi ofta på gudstjänst, barnen går dessutom i en kristen friskola.

    Ha en fortsatt fin vecka!! Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Tack för titten,underbara sommar bilder du visar,man längtar verkligen till det är dags att odla grönsaker.
    kram o ha en bra dag
    ninni

    SvaraRadera
  14. God morgon,hur har du det idag? Hoppas du får en härlig dag med mycket sol, kram Carolina

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder:-) Jag vill ha en trädgård BUMS!! Kan knappt bärga mig tills jag får piffa i trädgård o uteplats, hihi. Kram Sofia

    SvaraRadera
  16. Förresten, tävla hos mig oxå Ina!!;-) Kram!

    SvaraRadera
  17. vilka underbara bilder du visar,
    vad jag blev sugen på hallon nu mmmm så gott
    ha en fin kväll
    kramis

    SvaraRadera
  18. den tavlan som du ville över er säng jag tror att du skulle kunna göra en sådan själv , du med din kreativitet. majsan

    SvaraRadera