torsdag 16 april 2009

Nytt halsband


klicka på bilden så blir den större...

Vet ni att det snöade hos oss i natt och i morse. Vi som trodde att det var vår men så var det inte. Önskade dessutom att jag hade dun jacka på jobbet idag. I förrgår så kom min son hem med en tusselago och det fanns några till men de vågade inte plocka för att andra skulle få se dem mä. Eftersom de var så få. Nu var denna dag till enda nästan... Det bästa jag vet när jag har jobbat är när jag kommer till förskolan och ska hämta min son när han kommer springande och ropar mamma och slänger sig runt halsen och gosar... visst är det underbart. När vi sen kom hem så åt vi Etiopisk mat som min mor har gjort till oss i påsk som vi fick med oss och det var så gott. Glömde ta en bild på det men jag har gjort ett nytt halsband som jag tillägnar min mor Tirrunech det heter "Mor & Dotter". Det är glaspärlor och kedjan heter igentligen mor & son. Det är ett långt halsband.

Än en gång tusen tack för era kommentarer det är så värmande att läsa alla dessa ord. Hoppas att ni får en trevlig fortsättning på veckan.

Goa kramar
Ina

17 kommentarer:

  1. Ja det var en mysig tid...nu mer får man skäll för att jag kommer "för tidigt" till fritids... vackert smycke och vad gott det låter med etiopisk mat! Kram Eva.

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert halsband!
    Fast....det är ju alla dina smycken :-)
    Etiopiskt....låter gott!

    SvaraRadera
  3. Ja den tiden kan jag sakna ibland när man hämtade barn som kom springandes och slängde sej om halsen.Men det är mysigt att vara hemma och dom kommer hem oh berättar om sin dag det har oxå sin charm.Vilken spännande mat det lät gott.Vilket halsband va snyggt.Du kan ju det där.Du är duktig.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  4. ja det kommer jag ihåg när mina barn var små ,och man skulle hämta ja,
    det halsbandet är jättesött oxå
    ha de gott
    kram

    SvaraRadera
  5. Älskar också när dom möter en med ett språng och maaammmaaa och stora kramen. Mina är ju 8 o 9 år men gör så ännu. Lycka!
    Åhh, jag blir så avundsjuk på etiopiska maten! Tidigare under en "byhelg" som vi har så bjöds det etiopisk mat varje år. En sorts bröd som man rev bitar av och plockade upp en himmelsk kötträtt med. Mmm. Tyvärr bor kvinnorna som lagade den underbara maten inte kvar här.
    Bröden uttalas Injera tror jag- supergott!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert halsband!
    Ha en skön helg
    KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Så gott det låter med etiopisk mat!
    Vilket vackert halsband!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  8. Vilket jättevackert halsband riktigt min stil!
    Trevlig helg!
    Kram Annica på Home No.1

    SvaraRadera
  9. Tjusigt! Verkligen min stil (du kan ju alltid hinta till Nettan att det kan vara en bra present till mig någon gång =0)) Hoppas ni får en bra helg! Kramar till dig och familjen!
    Linda

    SvaraRadera
  10. Vilket jättevackert halsband! Så duktig du är!
    Ha en härlig helg nu!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt med tussilagon! Här var det vår, med betoning på VAR. Det snöade igår och inatt så nu är allt vitt igen. Men förhoppningsvis har det smält bort till imorgon. Jag skulle ju räfsa gräsmattan ju!

    Halsbandet var jättefint!

    /F

    SvaraRadera
  12. Hej!

    HAr ni fått snö....men den är ju snart borta så fort solen visar sig......

    Vilket fint halsband!!!!

    Tack för titten...

    HA´det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  13. Tack för titten, underbart halsband.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  14. Tänk vad olika väder vi har i vårt lilla land,idag fick jag se att salladen jag sått redan har börjat komma upp!
    Min son är 18 år, men det är fortfarande lika mysigt att få kramar,så du får säkert njuta i många år till.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  15. Vackert halsband ! Tack för grattis hälsningen ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  16. Jättefint halsband.:-) Kram

    SvaraRadera
  17. Vilket vackert halsband. Men tänk att ni fick snö, nej usch, den varan får det vara slut med nu. Ha det så bra!
    Kram Katarina

    SvaraRadera