onsdag 8 april 2009

Ägg....

Hejsan alla go vänner!
Nu närmar vi oss påsk och jag har påskpysslat lite ska ta in lite ris men sen får det vara för i år. Det här porslinsägget köpte jag för några år sedan och jag är väldigt förtjust i det.


Här är kakulerade ägg som jag har satt på lite bast och ett hänge i lintråd. ska hänga i påskriset.


Sen så har man ju blåst ur ägg i sina dar... här är resultatet.... om man sköljer dem ordentligt så kan man spara dem länge.

Jag ska nu prioritera min familj under påsken så vi hörs och ses senare.
Många goa kramar och

GLAD PÅSK!

Glöm ej tävlingen längre ner bland inläggen.

16 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort det och en riktig skön påsk med din familj önskar jag dig!
    Krmar Stenlycka

    SvaraRadera
  2. Receptet på kladdkaka bakade jag igår för vi fick oväntat besök.1000 tack det var supergott.Vad fint du påskpysslat.Jag ska göra det i morgon.Ha en mysig dag kramizzar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Det gör du rätt i! Hoppas ni får en mysig påsk.

    Kladdkakan såg såå god ut, jag försöker ju låta bli...

    Glad påsk!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Så vackert du har det, gillar dina olika äggsamlingar. Glad påsk önskar Eva.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina ägg du har! Själv har jag aldrig orkat med att blåsa ur ägg. Har hört att det är ganska jobbigt... Hoppas ni får en underbar påsk med mycket sol! Ha det så bra!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Vill önska dig en riktigt glad påsk!

    Kram/Helena

    SvaraRadera
  7. hej
    här för första gången (tror jag =) ) så fina bilder och inlägg du visar. gillade ditt porslinsägg...
    önskar dig en skön påsk
    kram pia

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Vilka fina bilder. Det där porslinsägget gillade jag skarpt...min typ av påskpynt! Hoppas ni får några härliga dagar uppe i norrland (tjuvläste ditt inlägg på Lindas blogg) Vi blir hemma i Örebro i år. Skönt på ett sätt men jag kommer att sakna påsken i Långsjöby! Må så gott, kram Lovisa

    SvaraRadera
  9. Hellojsan! Hur fina ägg som helst du fixat. Jag har aldrig provat blåsa ur ägg, men det är ju naturligtvis något jag måste ta tag i. Det hinns inte med i år iallafall...De krackelerade var så vackra! Jag instämmer med dig. Nu blir det att umgås med familjen. Hoppas på några solglimtar också! Ha det jätte gott. Mången kramen /Carina

    SvaraRadera
  10. Hallå Ina!
    Men vad fint du hade gjort med äggen!
    En fråga som kan vara dum men blir äggen väldigt sköra eller tål dom lite "ömhet".. *ler*

    Passar även på att önska dej en GLAD PÅSK!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  11. Jättefina bilder!:-) Hoppas din påsk har varit kanon, KRAM SOfia

    SvaraRadera
  12. Hej Ina!
    Såg att du besökte min blog här om dagen och tackar för din fina kommentar. Jag kikar in här då och då och ser vad du pysslar med. Ha en trevlig påsk!

    SvaraRadera
  13. Vad fint du har gjort! Sött porslinsägg. Hoppas påsken har varit fin! Kram, Sofie

    SvaraRadera