lördag 25 april 2009

Efter en härlig dag i trädgården....

Behöver man en liten saft stund på brunnslocket. Solen skiner och det är alldeles för varmt och jag vägrar att ta av mig något... Vi har haft ett fantastiskt väder här i helgen stekande varmt över 20° i solen. Ni kommer att få se lite vad vi gjorde i lördags...
Däcket bakom sonen har vi fått av goa vänner som vi använder som sandlåda. Så nu ska vi köpa en däckgunga till gungställningen sen är det perfekt.

Här är blommor som jag köpte i stan i torsdags när jag var på plantagen. Tänkte köpa så otroligt mycket blommor men kom hem med en... Ska plantera ner den i betongkruka när den blir färdig.


Jag har denna blomma i min rabatt men vet inte vad det är. Vet ni? Den får en gul blomma, sen har jag en i en annan rabatt och den blir sammetsmörkröd. Men den är väldigt fin så jag har behållit den. Den blommar i början av sommaren.

Vi har även hunnit med att kratta gräsmattan i alla fall en del av gräsmattan. Den övre mot skjulet. Det är väldigt frustrerande med en son som vill hjälpa till det är ju så kul... Men inte när han ska kratta precis där jag är och kratta ut det jag har krattat ihop... hihihi...


Vi fick vår ved idag så den ska staplas in i vår vedbo i veckan 6 kubikmeter jaaah.


Har börjat göra mina betongkrukor nu och här är jag halvvägs... nu ska de bara torka. Det blir fler bilder längre ner. Svårt att få dem i rätt ordning ibland... det kommer väl när man har lärt sig det mä... I denna ska jag sätta taklök av olika slag eller vad det heter.


Det här är en av våra rododendron som inte vill bli större, har satt den i rododendro jord men det hjälper inte vad är det för fel?



SER NI DET HÄNDER LITE I VÅR RABATT!!!!!
Det växer det kommer upp lite påskliljor men det får väl bli pingstliljor de är väl lagom uppe då.


Gillar denna sten enkel men rund hittade den i skogen.


Här kommer den stora krukan längtar tills den är färdig, ska sätta de blommor som jag köpte här om dagen.

Det här var lite om vår dag och trädgård. I morgon ska vi åka in till storstaden på gudstjänst. De har en konferens som pågår under helgen med mycket lovsång och undervisning. Missade lovsångsgudstjänsten i kväll för att jag jobbade. Sen ska jag köpa skor till min son och en överraskning till min man som fyller år i veckan.

Ha en underbar dag
Goa kramar
Ina

12 kommentarer:

  1. Hej du, varför ska man ha så mycke att göra när det är som finast, men så är trädgårdslivet. Blomman du grônna på är en trädgårdsaurikel, den är jättefin och finns i många färger. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. jag tycker det är kul med sådana hemgjorda krukor. ( du) ni har verkligen jobbat, men man vaknar till liv när våren kommer
    Kram MajLis

    SvaraRadera
  3. Vilken bra blogg för oss som har gamla hus och orensade rabatter.
    Fick en riktig kick.
    Välkommen in på min sida för en titt.
    Jag återkommer hit för mer inspiration.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  4. Härligt med vårjobb i trädgården! Visst kan det vara lite jobbigt när dom minsta vill vara hjälpsamma men samtidigt är det ju såå mysigt att jobba ihop med dom. För mej har det resulterat i en trädgårdstokig tjej.
    Krukorna kommer bli toppen!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Tack för att du delar med dig av din dag! Visst är det roligt med betong, har gjort ett fågelbad och blev nu sugen på att göra som dig - krukor! Ha det bra, kram Eva.

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder du visar och stenar har du också, underbar. Jag sätter muspekaren på bilden håller ner pekaren och drar bilden dit jag vill ha den, så kan du också göra när du lägger till gadget på anpassa, de hamnar ju alltid överst, då tar du muspekaren och drar dem där du vill ha dem.
    Ha en bra vecka!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  7. vilken härlig trädgård ni verkar ha, underbart
    ha en fin kväll
    kramis

    SvaraRadera
  8. Vad härligt med vädret och allt fint.:-) Kramis

    SvaraRadera
  9. Här har vi också tillbringat helgen i trädgården, härligt! Har också två små hjälpredor som gärna hjälper till i trädgården så det tar ju lite längre tid än om man hade gjort det själv, men det är kul när de är intresserade.

    Jag gör alltid så när jag gör ett inlägg att jag lägger in bilderna i rätt ordning från början. Jag börjar med den som ska komma sist i inlägget och sen tar jag den nästsista o.s.v. Den som ska ligga överst tar jag alltså sist. Hoppas du förstår hur jag menar, hihi.

    Ha en bra vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Tack för dina fina kommentarer hos mig Ina, blir så glad!!:-)
    Vilken fin liten son du har, *ler* Stor Kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Oj så mycket härligt från din trädgård , de e ett kärt pyssel nu när värmen kommer !

    Va duktig du är som gjuter egna krukor !!

    Kanske din rhododendron står för ljust eller mörkt ? Den ska ju stå lite mittemellan .
    Men den tar sig nog !!
    Ha en fin vecka nu !
    Kram !

    SvaraRadera
  12. Jag borde också räfas gräsmattan, men jag har inte hunnit/orkat. Lat-klurig som man är så kom jag dock på att jag sett en lapp i mataffären där några ungdomar sökte småjobb till våren. Tror bestämt jag ska ringa dom... :)

    Kanske rhododenronen inte trivs för att er jord är för basisk/kalkhaltig? Det lilla jag vet om dom är att de trivs i sur jord.

    /F

    SvaraRadera