onsdag 12 januari 2011

Vintern har mycket härliga saker i beredskap men även tråkiga...

Hej Goa vänner!

Här hemma är det lite kaos i stugan... Julen håller på att försvinna ut och sonen har VINTER kräksjukan troligtvis. Det har hållit på sedan natten mot söndagen. Det har varit hög feber, kräkningar och nu i dag så kom det så klart från andra hållet också. I måndags så blev det ena soffan som hamnade i tvättmaskinen, och i dag kom det i den andra soffan så nu ligger den i tvättmaskinen. Natten har också haft sina bravader.... Sonen kräkte ner hela sängen och i hinken, bär ner en grisig son och duschar av honom och byter kläder på mig själv och sedan går jag upp och ska byta i sängen, (har en våningssäng) så jag klättrar upp på stolen och byter lakan, kliver så klart ner i kräkhinken och sparkar bak ut.... hm!! så det var bara att torka...

I dag så skulle jag ge sonen ett glas vatten och säger till honom att ta det försiktigt, samtidig som jag snubblar över "Hinken" igen...(som tur var tom) och allt vatten kommer på golvet och i nystryken och nytvättad soffa...

Så nu är jag trött... Maskinen har gått varm här i många dar nu och allt hänger över allt, saknar verkligen vår tvättstuga som fortfarande bara är i tanken... TORKTUMLARE skulle inte sitta helt fel just nu.

Så ursäkta att jag inte skrivit på ett tag...

Ha en härlig fortsatt vecka goa kramar

3 kommentarer:

  1. Nämen kära nån! Vilken misär :o( Stackars sonen, men jag lider med dig också... Hoppas att han snart blir frisk.

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Nää, så jobbigt. Måtte han bli frisk snart.
    Ta hand om dig gumman.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Puhh, vad det är jobbigt med vinterkräksjukan. Hoppas han känner sig lite piggare nu och att ni andra klarar er.

    Kram, Jenny

    SvaraRadera