tisdag 16 juni 2009

Mårbacka...

Hejsan!

Det var ett tag sedan jag skrev... Tiden går som ni vet så snabbt nu och trädgården tar lite tid. Sen har jag jobbat rätt mycket inom barnomsorgen och det är så roligt. Jag har haft möjligheten att ha några smyckesparty så det har fått ta en del tid att fixa smycken inför dom sammankomsterna. Det har varit underbart roligt. Ska visa några smycken senare i veckan. Man önskade att man hade en bättre kamera, typ systemkamera men det funkar någorlunda än så länge. Kanske kan få låna någon som kan hjälpa mig med att fota halsband så jag kan göra en egen sida för dem.

Vi har haft besök av mina svär föräldrar nu i helgen och de var så gulliga när det kom så hade de med sig två stora Mårbacka pelagoner till mig och jag blev så glad. Så de fick stå i fönstret i vårat orenoverade matrum så de ska lysa upp lite i det trista. Det är kul att svär föräldrarna tittade förbi de ska norr över och vi blir hemma över midsommar, men jag hoppas verkligen att det ska bli varmare, vi har haft 14 grader i dag men mulet och blåsigt och det är så tråkigt. Jag ska jobba lite under helgen, det blir ju så när man jobbar inom äldreomsorgen så är det helgjobb. Men jag tror att vi som jobbar får göra det bästa av situationen och göra det roligt för de äldre.

Någonting att tänka på under helgen...

"Vänliga ord kan vara små och enkla att uttala, men de ekar i oändlighet."
(Moder Teresa)


Goa kramar
Ina

11 kommentarer:

  1. Visst är Mårbacka underbara! Kul att ni fick besök! Hoppas du får det bra nu på jobbet, vi drar till Hjälmargården över midsommar och sen är det läger för barnen. Full fart från första början av sommarlovet =0)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ja mårbacka är ju hur underbara som helst.Mysigt med besök av nära och kära.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Ja det är mycket att stå i för oss husägare med en trädgård som lockar:) Jag bara älskar att pyssla med blommorna och göra fint! Hoppas verkligen det blir lite varmare, vi skall oxå dra norröver och jag hoppas så klart på en del loppisar;) Mårbacka pelargoner är ju nästan ett måste i ett sommmarfönster.En riktig klassiker. Trevlig Midsommar/Carina

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tack för titten,men va gulligt av dom att komma med mårbacka pelargoner.
    kram o ha en trevlig midsommar.
    ninni

    SvaraRadera
  5. Det är härligt med pelargoner.;-) Kramis

    SvaraRadera
  6. Så roligt att få besök och pelargoner tackar man inte nej till. Dom visste vad du tyckte om.
    Ha det så gott!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Vad härligt med Mårbacka, jag väntar på att mina övervintrade ska börja blomma någon gång.... Ha det så bra!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Ja, jag älskar Mårbackapelagoner, de är så vackra....brukar ha sådana varje år.
    Vill önska dig en trevlig midsommar.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  9. Härligt med mårbacka, har också några på bänken! :) Du gör så fina smycken!

    Ha en fin midsommar, kram C.

    SvaraRadera
  10. vill önska dig en trevlig Midsommar
    kramis

    SvaraRadera
  11. En så vacker och stämmningsfull bild, roligt att du fick så vackra blommor! Ha det bra, kram Eva.

    SvaraRadera