söndag 21 juni 2009

Äntligen sommar eller?...

Hej alla goa vänner!

Ska vi tro att det blir sommar nu? När midsommar snart är över och det har varit kallt å ruggit. Vi har just nu molnfritt och 17° i skuggan och verkar inte heller blåsa så mycket. Helt enkelt underbart. Hoppas att ni har haft det bra under midsommar, skriv gärna några rader om hur ni har haft det... Själv har jag jobbat lite och sen har vi varit uppe på Huberget en liten hembyggds gård där de hade lite sång och dans runt midsommar stången. Sen hade vi förstås en på service huset där jag jobbade, den blev väldigt fin glömde ta kort på den. Vi blev dessutom bortbjudna till ett par underbara vänner som vi har, på middag. Vi som inte hade planerat så mycket denna helg och ändå flöt det på och vi fick många roliga stunder tillsammans med vänner.

Här kommer några bilder från våran trädgård.


Här är vår jordkällarbacke med vilda ängsblommor mitt i trädgården och den gillar jag rätt mycket, en bit till mindre att klippa.


Bond(s)pion...


Lite midsommarblomster... Smörblomma tror jag....


Vet inte rikitigt....


Hundkex?? ...


Ja, som ni ser så är jag inte så kunnig men de är vackra i alla fall...

Min son och min man är på gudstjänst i en liten by här utanför i ett litet gammat kapell vid en liten sjö, där vi sedan har kakbuffe Jag tog så klart ingen bild på kakorna jag skickade med var finns kamran när man behöver den eller rättare sagt var finns minnet... att fota.... Själv ligger jag hemma i förkylning, hostar en hel del och näsans innehåll tar aldrig slut. Men jag måste i alla fall gå ut och vattna trädgårdslandet som min son och jag satte här om dagen i växthuset. Jag har inte sått grönsaker sendan jag var barn och det är länge sendan vill jag lova. Ni får se bilder senare.

Ha en riktigt trevlig vecka och mmånga goa kramar
Ina

13 kommentarer:

  1. Hej! Vilka härliga bilder du bjuder på :o) Vi har firat Midsommar hemma hos mina föräldrar i Katrineholm. Det blev med andra ord en lugn och stillsam Midsommar. Både skönt och välbehövligt.

    Nu är Linda, Jonas och barnen här och vi ska fira mamma och Noa som fyller år imorgon och på tisdag. Solen skiner (otroligt nog) och vi ska snart gå ut och äta tårta på altanen.

    Tack för länken till "Fe" här på din sida. Jag har länge haft en idé om att köpa mig en klocka att hänga runt halsen men inte hittat någon som överensstämt med mina fantasier. Nu hittade jag en hel drös :o)

    Hoppas du mår bättre snart. Krya på dig och ha det gott.

    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra midsommar bilder.
    Vi firade midsommar hos goda vänner. trevligt umgänge och god mat. Vädret var väl inte det bästa lite sol och mycket regn och åska. Så vi fick äta i deras "penionärskuvös".
    Hoppas din förkylning blir bättre!
    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Krya på dig, superfina bilder du visar. Kram Eva.

    SvaraRadera
  4. Hej
    hmm....den blå blomman är väldigt lik min kungsnäva. Midsommarafton kom med regn och rusk. Dottern och hennes pojkvän kom över och jag hade rört ihop sillröror som jag aldrig gjort förut.....å dom gick att äta =)..så det blev en bra dag iallafall.
    krya på dig
    många kramar från kusin vitamin i Uppsala

    SvaraRadera
  5. Hallå där!
    Ska vi ta tag i vår gemensamma present....jag sätter in pengarna imorgon är det ok...? Hinner du i tid?

    Anette

    SvaraRadera
  6. å så ljuvliga blommor , nu har jag börjat köra lådor till mitt nya boende, så underbart roligt ,snart är jag där;)
    kramis

    SvaraRadera
  7. Du verkade haft en härlig midsommar med goa vänner. Själv hade jag svärföräldrarna på mat och det var lugnt och skönt, kom ju hem fr lass i tors em så man orkar inte så mycket, när man går med 2 kryckor och knappt tar sig fram. Den blålila blomman är midsommarblomster och du har rätt att det är hundkex. Sedan såg jag i trälådan fina lupiner också vackra sommarblommor.
    Hoppas du snart kryar på dig.
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  8. Vad trist att du ligger hemma sjuk.. ni verkar ha haft en bra helg ändå.

    Vi har haft en jättemysig midsommarafton som firades med vänner med god mat, sång och tipspromenad :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Så fint det blommar överallt hos dig. Tänk så glad man blir av att se de små liven! :o)
    Våran midsommar blev jättelugn, vi slappade helt enkelt, och det var sååå skönt och kravlöst. Ibland behöver man såna dagar.....
    Nu får vi hoppas att sommaren blir kvar hos oss läääänge!
    Må så gott!
    Kram kicki

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga blomster!
    Jaa midsommar blev precis så rofylld men mysig som jag ville! Traditionellt firande med alla stuggrannar och sedan middag med föräldrar o deras vänner. Vi sänkte helt klart medelåldern men tror att vi höjde glädjenivån;-)
    Ha en skön vecka! Kram Cilla

    SvaraRadera
  11. Hejsan Ina!
    Tack för din gulliga kommentar hos mig. Vad mysigt du och din familj verkar ha det. Kommer länka hit så att jag hittar tillbaks. Hoppas att det är okej?!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Hej
    Vilka ljuvliga bilder på sommar blommor du visar.
    Krya på dig
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  13. Hej! Vilken mysig blogg du har! Kram Helena

    SvaraRadera