söndag 3 maj 2009

Söndag... Kyrkfika


Hej Vänner!

Detta är en dag som jag och min familj brukar gå i kyrkan. Det har vi gjort även denna söndag. Vi hade familjegudstjänstoch VÅRFEST tillsammans med Svenska Kyrkan. Där den gemensamma barnkören, babysångarna, konfirmanderna mfl deltog. Det var en härlig stund tillsammans. Vi sjöng bland annat "Gud som haver barnen kär" tillsammans och jag visar texten här uppe på ett annorlunda sätt. Efteråt så var vi i församlingshemmet och fikade det blev glass, kolasås som jag hade gjort, tacosbuffe, kakor, muffins mycket smarrigt på buffebordet. Barnen fick rita på varsin t-shirts och de blev så fina....

Sen på eftermiddagen så hade vi ett litet kalas för min man som har fyllt år. Där blev det lite kakor. Jag bakade en hel del kakor igår och ni ska få ett recept i morgon. Vi hade en go gemenskap med i goa vänners lag. Det var två grabbar här också som lekte med sonen och dem hörde man inget ifrån allt var lungt och stilla... Nu har alla åkt hem och det är stilla, mannen plockar lite och jag ska lägga sonen och sen blir det väl lite TV tittande eller så läser jag den nya "Lantliv" vi får se...

Hoppas att ni har haft en trevlig helg med goa vänner och go mat... Sköt om er och ha en riktigt trevlig vecka....

Goa kramar
Ina

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag ni verkar ha haft, och vad mycket mumsigt ni har stoppat i er. Härligt! Ha det så bra!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med kyrkobesök. Jag gick endel när jag sjöng i kyrkokör, men nu blir det mest vid "stora högtider". I bland kan jag sakna lugnet som finns där. Ha det bra Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Ina!
    Såg att du besökt min blogg och tackar för dit besök. Passar på att kika in hos dig och du har en fin blogg med mycket vackert att titta på. Ha en skön vecka!

    SvaraRadera