lördag 23 maj 2009

Lite av varje blev det...


Hittade detta zink hjärta på en underbar liten butik VACKRA HEM som jag satte i vårt lilla titt fönster i hallen.


ALLA gillar att kommentera att vi har postlådan inne... Men den är bra att lägga räkningarna i när de kommer så man tar upp de till kontoret gemensamt när man ska betala dem, så vet man var man har dem.


I går var vi i Ö-vik på en Israelkonferens så vi åkte på morgonen och kom hem på kvällen så det blev inte mycket gjort här hemma. Men VÄXTHUSET finns ju kvar till på söndag förhoppningsvis.

Idag var vi i storstaden på födelsedagskalas med sonen hans kompis fyllde 5år. Det var en stor borg där de fick leka rejält och fick fika. Sonen verkligen älskade det efter ett tag. Först så var han lite skeptisk till det och satt som klistrad runt halsen men sen var det full fart. Det var många goa vänner där och även vi vuxna hade rätt trevligt. Det fanns fika å mat att handla, man fick ett kort när man gick in och sen drogs kortet när man handlade och betalade sen när man gick ut. Rätt häftigt...

Sen gick vi och åt på MAX tillsammans och det är ju rätt gott. Vi åkte och handlade TV så klart blev den VIT och det var nog bra det. När vi kom hem så blev det rätt stort även om vi hade köpt en 32 tummare så hade det blivit för stort med en svart. Den smälter som in nu...

Sen drog vi iväg och storhandlade och äntligen hittade jag VITA pelagonier som jag ska ha i fönsterna hemma i köket. Men det blev inte så mycket vi handlade i alla fall fil, mjölk, havregryn, smör, risefrutti ja, mer blev det inte i alla fall så är det ibland blir inte som man tänkt sig...

Sonen somnade så klart i bilen så inga tänder blev borstade idag. En del godis i dag och i går. Men vi vet vad vi ska göra i morgonbitti.

SÖNDAG = VÄXTHUS Å TRÄDGÅRD hoppas jag. Nu går det inte att smita längre, det måste bli gjort vare sig jag vill eller ej. Jag ska klippa gräsmattan så jag måste få in alla sakerna i växhuset igen innan jag klipper.

Ha en riktigt trevlig fortsättning på helgen.

Goa kramar
Ina

10 kommentarer:

  1. Vilket vackert hjärta och vilken fin postlåda! Jag gillar dem båda jättemycket! Ha det så bra!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Låter som att ni haft full rulle i helgen, härligt!
    Delar din smak, jag har ett likadant hjärta och en sån postlåda fast svart i dotterns rum.
    Vad härligt med vita pelargoner, älskar såna!
    Hoppas du fått jobba i växthuset idag!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Mycket som hänt i helgen ser jag. Vilket vackert hjärta och postlådan söt och praktisk. Härligt med vita pelargoner jag köpte faktiskt några i helgen också när jag var och handlade mat.
    Ha en bra början på veckan!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej Ina!
    Du har haft mycke för dig du! Men de kommer flera dagar!!! Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Ett eget växthus, lyckos dig! Kul med barnkalas där vuxna kan vara med, ha det bra kram Eva.

    SvaraRadera
  6. Hej! Gillar allt: Zinkhjärtat, postlådan (har en egen)..+ vita pelargoner är ett måste!
    Du, jag tror alla har rätt fullt upp just nu!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Ja nu är det en härlig tid. Klart man vill vistas ute så mycket det går. Så du har ett växthus - lyckost! det är nåt jag går och drömmer om nu.Men vi har MYCKET på våran lista...

    kram Viveka

    SvaraRadera
  8. Postlådan är ju superfin!:-)Hjärtat var oxå bedårande, fina bilder du visar vännen! Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Här är det full fart med mycket...och mysigt har ni haft det.......och en massa fina saker har inhandlats....alltid lika roligt...

    Ha´en skön vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vilket snyggt zinkhjärta du köpt. Måste titta in i den butiken.
    Halsbandet linda och ida vad kostar de och hur långa är de.
    Ha en bra kväll
    Kramiz Britt

    SvaraRadera