torsdag 21 maj 2009

Nu händer det mycke...






ute i trädgården...

Hej Goa Vänner!

Nu är det dags att jag skriver lite i bloggen har varit tyst alldeles för länge. Det händer så mycket nu för tiden i trädgården men man hinner inte riktigt med. Har jobbat en hel del och det har varit mycket annat på kvällarna så... Tiden har liksom inte funnits där för varken växthus eller rabatter.

Mina Bond (s)pioner verkar komma i år men inte så mycket och påskliljorna kommer lagom till pingst så jag kallar dem pingstliljor istället. Det här är nästan den ende rabatt jag har men det ska bli fler så småning om. Vi har tagit fram potatisen som vi ska sätta i år. Hoppas att det blir några groddar vi får se.

Det har faktiskt regnat här i några dagar nu och gräs och växter växer så att det knakar så man får bara vara glad för regnet. Jag var ute och cyklade med min son som fick upptäcka regnbågen och blev så lycklig av att se den. Det var en dag när det regnade och solen lyste samtidigt... Det är väl första gången jag hörde åskan för i år.

I helgen ska jag ta itu med växthuset och fixa i det med växter och sätta lite... Nu när jag äntligen är ledig. Jag kommer väl att skriva några rader här senare i helgen också så ni får ha det så bra så länge...

HA EN RIKTIGT TREVLIG HELG ALLA GOA BLOGG VÄNNER.
Goa kramar
Ina

7 kommentarer:

  1. Hej Ina jag gillar inte regnet, säger som min arbetskamrat, på sommaren ska solen lysa! Det gör inget att gräset blir brunt, kan tillägga att hon är från Turkiet..hihihi...
    Ha det så gott!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Hej goa ina! Jag har satt min potatis 6 stycken de skall nu få växa i tetrapack så länge, för senare omplantering de skall avnjutas till surströmming. Kram maj-Lis

    SvaraRadera
  3. Kul med trädråd eller hur. Tack, nu är migränen borta.
    Mattias håller för fullt på med att sätta upp växthuset. Vi har ritat en liten planering över trädgården på hur vi vill ha det. Det blir kanske lättare att arbeta då.

    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  4. Ja, det finns mycket att göra i trädgården nu. Vi har också satt potatis nu i veckan, så nu är det bara att vänta till man få äta den första färskpotatisen. Måste vara härligt att ha ett växthus, är något jag funderat på.
    Ha en skön helg.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  5. Min Bondpion kommer också i år, rätt så många knoppar. Jag älskar pioner de är så vackra när de blommar.
    Här har vi haft regn idag så det har inte blivit så mycket arbete i trädgården.
    Ha en skön helg i växthuset!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Hej! Kul att se bilder från din trädgård, jättevackert! Särskilt bilden med potatisen den är så härlig! Ha det så bra i växthuset det skulle jag också vilja ha! Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Va mycket rart som kommit upp. Kul med lite grönt nu och sol såklart!! Kram C.

    SvaraRadera