onsdag 16 november 2011

Smått och gott...

Lånad bild

Hej goa vänner!

Har rätt fullt upp just nu och då ska man nog inte ge sig i kast med att baka... Men vad gör man? Vi ska snart ha "Afternoon Tea" I kapellet till förmån för missionen och jag med några goa vänner hjälps åt att baka. Samtidigt ska det ordnas för julspel, julvandringar, julbesök av förskolan.... samt hemma... Så inte undra på att denna bild på kardemumma kakan Inte kommer från mig. Jag har lånat den för min blev helt misslyckad. Har ni någon gång försökt att baka i sådana här kartong formar i stället för vanliga sockerkaksformar. Det har jag just gjort och det gick inte bra. Ett tips, lägg den i en vanlig form så håller den nog bättre. Men ni kanske får se andra bakverk fram över. ( Det är inte lätt att banta när man ska hålla på med kakbak).

Nu till något annat, jag hämtade ju sonen och mannen i söndags. Det var en lycklig och trött son men efterlängtad (även mannen). Det var så skönt att jag började senare på måndagen så vi hann mysa en stund på morgonen innan vi skulle gå till förskolan. Jag hade tur som jobbade tillsammans med min son denna dag även om vi inte sågs så mycket. Det märktes att han hade varit borta ett tag från förskolan. Mycket att upptäcka igen. Men får jag välja så blir han aldrig mer borta sååå länge från mig... än på några år i alla fall.

Jag har börjat komma igång med löpningen igen efter förkylningen och det känns väldigt skönt... Nu är det bara snön vi väntar på så vi får träna att åka skidor... Jag ska tre mil under 5 timmar. Det ska jag klara.

Ha en härlig torsdag.
Goa kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar