söndag 20 november 2011

Bakat med sonen

Hej goa vänner!

I helgen så var det en hemma helg med mys. Jag och sonen bakade alfabetskakor i går. Men vilket pyssel... fast roligt hade vi. Det var meningen att jag skulle hinna med flera sorters kakor men det blev bara två. Idag söndag så var det gudstjänst på morgonen då vår grupp hade hand om fikat så det blev köpta kakor och mackor på menyn. Valde att spara det bakade brödet till nästa lördags Afternoon tea. Ser verkligen fram emot den dagen, med massor med bakverk, härlig stämning. Men det ska hinnas med en hel del innan dess, massa kakor ska bakas, julvandringar ska göras, kvartssamtal med sonen... Inte stressad...

På eftermiddagen så var vi bjudna till ett par goa vänner på lax och pressad potatis med marängsviss till efter rätt. SÅ GOTT! Det var verkligen trevligt att komma bort en stund på go mat och härlig gemenskap. Nu ska jag gå och baka klart dammsugarna. Men det har uppstått ett problem... Jag satte in dem i frysen för att chokladen skulle stelna fortare men de började svettas när jag tog ut dem igen.... Vad ska jag göra?

Men ni får ha en trevlig vecka
Goa kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar