lördag 28 november 2009

Afternoon tea....


Är nu till enda... Kakorna är nästan uppätna tevattnet har kallnat, kaffet slut, disken är avklarat men man kan fortfarande känna doften av gemenskapen, glädjen, julfriden, kakor nu är det advent... Det kändes lite vemodigt att låsa dörren till kapellet och inse att nu var det klart. Men...

Lingon och pepparkaksmuffins

Va, kul vi har haft idag det har tyvärr inte varit så många man hade hoppats men vi som var där hade fridfull gemenskap runt borden och de verkade nöjda. Det var ett trettital som tittade in och förgyllde vår dag. Det var ett riktigt stort buffebord med en massa smaskiga kakor och scons. Nog blev man mätt på alla godsaker men det blev en del över så... Imorgon ska vi fortsätta försäljningen på kakor, kolor, marknadsnogat, blomstergrupper mm. Då är det 1:a advent gudstjänst i kyrkan med barnkören och sen är det så klart fika så då går de nog åt kakorna som blev kvar.
Beskvier, noblesskakor, kolakakor, hallongrottor, tryffel

Cheese cake med lingon, choklad, pepparkaksbotten

den var en hitt... Ni ska få receptet när jag har fått det... kanongott.


Så klart var det scons med marmelader, lemon curd, ost och grädde många blev förvånade att man kan ha grädde till sconsen och det är gott.



Nu är man lagomt trött och ska nog avsluta här och lägga mig på soffan och ta det lugnt en stund benen värker och ryggen lika så...

TUSEN TACK ALLA SOM VAR MED OCH HJÄLPTE TILL, NI ÄR UNDERBARA!

Ha en trevlig kväll och söndag goa kramar

6 kommentarer:

  1. Oj, vilket fantastiskt kalas ni har haft! Så mycket gott du visar!
    Tack för din goa kommentar hos mej!
    Ha en härlig 1:a advent och lycka till med föräljningen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Jösses va mycket gott fika. Man blir ju sugen minsatt så jag går och sätter på lite the och plockar fram några pepparkakor. Ha det gott! Marie

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart Kyrkkaffe! Synd att avståndet var för långt, mannen min tyckte att det vore en bra ide´ att ta efter. Jag vet nog vem det skulle vara som fick baka till det. Det är nog tur för figuren att vårt kyrkkaffe inte ser ut så där. Fast någon gång på året vore det nog riktigt smaskigt.
    Hoppas att ni fick in bra med pengar!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för rar kommentar hos mig. Ert afternoon tea ser mumsigt härligt ut. Lingon på pepparkaksmuffins, en underbar kombination.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Vad kul att du vill vara med i min lilla utlottning!! Lycka till!
    Nu ska jag kika vidare på din blogg!
    Ha det bra!
    /Sari

    SvaraRadera