lördag 21 november 2009

Afternoon tea bakning....

Hej alla goa vänner!

Tiden rusar iväg och det har hunnit bli lördag. Och hela dagen har gått åt att baka och förbereda lite inför nästa helg då det är Afternoon tea i vår kyrka i byn. Vi gör det till förmån för missionen "Ge för livet" "Bröd till bröder". Så nu hoppas vi på att det kommer mycket folk. Det är på lördagen den 28/11 mellan kl 13,00 och 16,00. Det blir levande musik, scons, marmelader, ostar, tårtor, kakor, ja massor med gosaker...





Franska pepparkakor

Min son var med och bakade idag och det är inte det lättaste alla dar men det är kul ibland när man inte är stressad han gör rätt men det tar sån tid... Idag har jag behövt massor av tålamod...



Det här är hjärtgräddkola med smak av vanilj.

Vi gjorde även kola hjärtan med chokladsmak och jag lovar de blev kanon goa. Tur att det blev en del smet över och de hamnade i sonens och min mage... mådde lite illa efteråt men det var det värt.
sen slog vi in dem i bakplåtspapper sen ska vi göra små paket till försäljningen på lördag.



Men vi har inte bakat färdigt så.... det kommer mera....

Men min man har inte varit sysslolös i dag han har varit ute och snickrat på lillstugan så nu är det helt klar på utsidan förutom målningen som vi kommer att göra till våren, sommaren. Så nu är det bara insidan kvar... så snart kan jag börja inreda...

Sen har jag världens goaste man här om kvällen så fann jag en liten present under kudden.... det var E.M.D nya julskiva som låg där... och det var klart att man blev överraskad men glad. Så den har gått varm här under dagen så nog har man lite julstämning... Men städningen får komma efter nästa helg... då ska jag börja med adventstädningen och pysslandet.


Ha en riktigt härlig helg och goa kramar


9 kommentarer:

  1. Men å va härligt med bak,man blir lite sugen på att baka något gott.
    kram o ha en go söndag
    ninni

    SvaraRadera
  2. Vad gott! Det doftar hit.:-) Kram

    SvaraRadera
  3. men så duktig du är som bakat ,det ser jättegott ut
    kramis

    SvaraRadera
  4. Men vilken fin kärleksgåva du fick. Och så gulligt att han tänkt på att lägga den under kudden :)

    Du jag blev så otroligt sugen när jag såg dina härliga godis. Kan du inte lämna ut receptet på vanilj och chokladkolan? Snäääääälla...

    Varm kram Viveka

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du!
    Vad du grejar bakar och donar, härligt!!!
    Det doftar ju så gott!!!!
    Ha de gott! Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Hoppas att det går bra med afternoon the. Jag har också haft lite med insamlingen "ge för livet". Min mor står på torget under sept o okt och säljer bröd och pengarna går till den insamlingen.
    Vad gulligt av din man att överraska dig med en present under kudden.
    Ha en skön söndagskväll! Kram! Märta

    SvaraRadera
  7. varma Sverige sa du, var befinner du dig nån stans? kkan jag få komma till dig och värma mig, för här är allt annat än varmt, men lite varm blir jag när jag ser all godsakerna hos dig:))
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  8. Hej där!
    Vilken rar man som gömmer överraskningar under kudden!!
    Oj så mycket smaskigt du bakat, jag hoppas att det blev en lyckad försäljning!
    Önskar dig en skön vecka min vän!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Hjärtgräddkola med vanilj.Det låter gott! Jag läste din kommentar på en annan sida o det där med Afternoon Tea gjorde mig nyfiken. Lycka till!

    SvaraRadera