onsdag 1 juli 2009

Äntligen...

Kära vänner...
Har vi fått en bänk ute på farstubron att sitta och samtala på. Min man har varit fantastisk och gjort en så fin bänk. Den är målad samma färg som vi har på huset vitt, med gråa knutar och röda spröjser. Nu är det bara jag som ska fixa lite kuddar och en dyna dit sen är det klart...

Vi får in en plåttunna där under som vi har vår aska i på vintern. Förut var det ett virrervall med saker som hamnade här och jag trodde att jag skulle bli tokig, men nu hoppas jag att bänken döljer en del av sakerna. Min son har en svart låda här under som han har sina uteleksaker så då fick vi bort dem med. Så det tar sig...

Förra veckan började min man med att rensa i uthuset och hittade dessa fina flaskorna och ställde in dem till mig han till och med gjorde rena dem åt mig. Visst är han go... att han inte bara slängde dem.

Här kommer en bild på blomkorgarna som hänger över bänken. Som jag har häng globelia och häng betunier tror jag att det heter men hoppas att de ska bli större med tiden.

Så till sist några stenar som jag tog kort på. De ligger i en hög vid våran vattenpump.

Tycker ni om smycken så titta gärna in på min nya blogg.
inassmycken.blogspot.com

Ha en riktigt trevlig fortsatt vecka
och goa kramar


11 kommentarer:

  1. Hej
    Å va fint han har gjort,min kära man har också snickrat en sån bänk på våran veranda för några år den,och det är så himla praktiskt.
    underbara flaskor.

    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni har gjort.Blev jättefint.Vill du veta en sak?jag har blivit kär......I ditt halsband ängeln i vitt.Går det bra om det får flytta hem till mej .Hör gärna av dej så jag vet om det kan komma en ängel till hem till lilla mej.Ha det gott kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Så fint ni har det på er veranda. SÅ mysigt med en liten bänk och perfekt att förvara saker därunder. Vad gullig din man är, tänk att han sparade flaskorna åt dig=)
    Ha det så gott.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fint.

    Min bakgrund har min son Hampus gjort för hand.
    Annars gör jag allt själv. Jag fixar min banner i ett eller flera redigeringsprogram.
    Ska jag göra en åt dig om jag plockar bilder i bloggen? Du kan ju skriva till mig annars. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Hejsan jag försöker skicka mail till dej men det funkar inte.Har du lust att testa till mej kramiz

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt det ser ut med bänken. Perfekt att sitta och ta en kaffe där... Ha det bra!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Vilken duktig man du har som gjort en så fin bänk, där kan ni sitta och mysa. Och blommorna i korgen var så vackert.
    Stenarna gillar jag som du förstår.
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vad fin bänken blev, där kan ni sitta och njuta. Vad gullig han var som sparade flaskorna till dig, de jättefina. Blomsterkorgarna somhänger vid bänken passar så bra där.Ser rogivande ut att få sitta där.
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder, och vilken fantastisk man du har! Ha det bra, kram Eva.

    SvaraRadera
  10. Hej
    Det tog lite tid innan jag satt vid datorn och hade ditt visitkort framför mig. Kul att se va fint ni har det. Du är jätteduktig på att få till det på din hemsida med foto och allt.

    Jag skickar med en länk till en kvinna i Norrbotten som är så pysslig hon med.

    Hon heter fyrbarnsmamman eller Persilja.

    http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se/presentation/


    Hoppas ni har det fint och gott i sommarvärmen.

    Vi hörs

    SvaraRadera