onsdag 8 juli 2009

Simning....

Ja, kära vänner!

Nu är det snart dags att åka till Vansbro och simma och man ska vara peppad och vara på topp. Vädret ska vara toppen 30° varm SOL och varmt i vattnet... Man är pigg och glad allt går som en dans....

Men nu är det inte riktigt så i verkligheten... Drömma får man ju, men sonen ligger och är förkyld, jag hostar och det regnar. Vädret är kallt, ruggigt och regnigt... Jag är otränad... Som tur är så har jag en våtdräkt och en vaselin burk. Så nu gäller det att sonen har blivit frisk tills vi åker...

Men Nu är det dags att sluta klaga och bara njuta av att jag faktiskt inte behöver vattna ute, jag får njuta en extra stund med min son, sovmorgon.... Ja, det är rätt mysigt att sitta inne i soffan och titta på "Polarön" (Ett kristet barnprogram). Sitta och hålla om sonen och äta frukt och glass.

Igår var vi inne en stund i storstaden och hämtade mannen hem från jobbet, vi var en sväng och kollade på "Extrem Sweden Monster" tävlingen när det vinnande laget "Lundhags" gick i mål. Vilken prestation de har gjort, varit ute sedan i fredags och sen har de klättrat, cyklat, paddlat, sprungit, inlines, och mycket mer i över 100 mil... vad kan man säga mer en GRATTIS och vilken prestation...

För oss var det raka vägen hem för att ta det lugnt.

Ha en trevlig dag och goa kramar

5 kommentarer:

  1. Det låter inte bra att du fortfarande är krasslig. Hoppas du hinner kurrera dig tills det blir dags. Vilken prestation de gjorde, man blir imponerad. Håller tummarna för dig.
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  2. Verkligheten och fantasierna är inte alltid lika...hoppas ni snart mår bättre och att du simmar ditt bästa, det räcker så bra. Ha det fint, kram Eva.

    SvaraRadera
  3. Hejsan Ina!
    Fattar inte att du orkar ge dig på sådana utmaningar. Jag är alldeles för feg, är så rädd att misslyckas. Hoppas att du och sonen snart mår bättre och lycka till.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  4. Oj vilken prestation!
    Ha de gott i regnet o hoppas solen kommer!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Vad tufft av dig att ge dig ut och simma. Skulle jag aldrig orka.... Ha en bra dag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera