måndag 13 juli 2009

Nu är det äntligen gjort....


TJEJ VANSBROSIMMET!!!

Här står jag i regnet innan start, (jag får väl bjuda lite på mig själv och visa en bild) Det regnade en hel den denna dag men vad gjorde det man skulle ju ändå bli blöt....
13° i luften, 16,1° i vattnet,
1 km i motströms.


Uppvärmning med friskis & svättis... rörelser.... Det var 14 startgrupper med ca 200 st i varje Jag var med i näst sista... så jag blev rätt om simmad på slutet...


Här är jag nästan i mål... Det var inte så kallt när våtdräkt och insmorda ben och armar med tjockt lager vaselin...och allt gick bra tills sista gruppen kom i kapp, svårt att simma när de simmar på en hela tiden och jag kände mig ner tryckt i bland ingen skön känsla.... Fick lite panik...


Min son och min största suporter under min väg genom tjejklassikern... och min man förstås han har ju haft stort tålamod med mig. De har verkligen ställt upp TACK jag ÄLSKAR Er....
-"Grattis mamma, å vad fint pris du fick, å en stor KRAM..." visst smälter man.


Här kommer jag i mål utan att ha frysit ihjäl eller drunknat och jag blev inte sist... Detta med att simma är inte min starka sida så därför var det en stor utmaning för mig att göra detta. Så jag är verkligen stolt med att jag klarar detta...


NU HAR JAG GJORT MIN 1:a TJEJKLASSIKER OCH JAG ÄR STOLT.
Lite egoistiskt men jag har behövt göra detta för min egen skull. Det har varit roligt, jobbigt, stora steg att ta, lärorikt, nya upptäckter om sig själv mm.
Men Jag tror att min familj har haft väldigt roligt de med under detta år.

När vi kom hem i lördags kväll vid 23 tiden så kom det några vänner i från min underbara hemstad Umeå och hälsade på och det var jätteroligt att få träffas igen. Christina är en av mina bästa väninnor från min ungdomstid så man får passa på att träffas då och då. Men nu så är det lugnt och tyst i huset igen... Men det är så roligt med besök av släkt och vänner så tröttheten fick vänta tills i kväll... Nu är jag lite mör och sliten efter jobbet idag och en son som äntligen har somnat och jag får ta en tid med bloggen igen. Ska försöka hitta någon loppis här i vecka och kolla in lite möbler till balkongen den är inte så stor och vi vill ha små möbler där uppe så vi kan sitt och äta frukost där när det är sol och vackert väder.

Ha det så underbart...
Många goa kramar till er alla.

16 kommentarer:

  1. Stort Grattis från oss alla!!! Vad skönt nu är dte över!!
    ♥ Kramar ♥
    Anette med resten

    SvaraRadera
  2. Men oj vad duktig du är Ina!! Stor cred till dig!:-) Jag funderar på att springa Gtbrgsvarvet nästa år... Tack för dina fina ord hos mig, kraam Sofia

    SvaraRadera
  3. Men oj va du är duktig som simmat så långt,helt otroligt.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  4. Sååå starkt jobbat. Att simma så långt. Själv har jag inte ens vågat doppa mig i år...känns så kallt i vattnet. Är nog en riktig fegis. Hoppas på att våga doppa mig i år.

    Kram, Marlene

    SvaraRadera
  5. GRATTIS! Vad duktig du är som simmade så långt i så kallt vatten.
    Och vilken go supporter du har.
    Många Kramar

    SvaraRadera
  6. Ett stort grattis till prestationen. Vilken härlig supporter du har.
    Ha de gott
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  7. Vilken diciplin du har.....simma i kallt vatten.....huuu! Men duktig är du och värd all beundran! :o)
    Kan tänka mig att det var spännande för lilla sonen att titta på mamma i vattnet!
    Ha det riktigt bra däruppe i norr!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Jag är djupt imponerad !!! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  9. Grattis !!!!
    Superbra gjort förstår att du är stolt över dig själv!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  10. Jättegrattis! Jag tycker det är en enorm prestation...inte alls egoistiskt! 1 km i kallt vatten, det är lååångt det!! Här utanför var det 17 grader när jag skulle doppa mig, då fick det va, hihi...Jag är mäkta imponerad av dig tjejen, starkt jobbat!

    Hoppas du hittar nåt fint till balkongen...sommaren måste väl komma tillbaka snart!

    Bamsekram vännen!

    SvaraRadera
  11. Grattis!!!! Vilken utmaning!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Grattis! Vad impad jag blir! Det var bra gjort tycker jag. Det är en liten dröm för mig att göra tjejklassikern men just nu är jag inte riktigt i fysisk form för det ;)
    Ha en bra dag!
    Nu ska jag in och tävla om ett smycke..
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hej Ina!
    Grattis grattis!!

    Så du bor oxå här i krokarna, trevligt :)
    Ja, visst har dom mycket fint på Vackra hem!

    I Bergsåker finns en loppis med bra mycket prylar, öppet på söndagar 12-15. Jag har varit dit två söndagar i rad nu, o hittat en massa bra att ha saker ;)

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  14. Hej och jättegrattis! nu blev jag verkligen imponerad.

    Såg att du kom från Umeå. Det gör jag också. fast vi flyttade i höstats till vårt sommartorp 7 mil inåt landet. Här stormtrivs jag nu. Bor du nånstans kring Sundsvall eller?

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  15. Grattis till din prestation!! Det är ju hur duktigt gjort som helst!! Du kan verkligen känna dig stolt som har lyckats med detta! Ha det så gott! Kram o grattis! Märta

    SvaraRadera
  16. mycket duktigt tjejen ,vad roligt
    kramis

    SvaraRadera