söndag 17 juli 2011

Betongkrukan är klar...


Hej alla goa vänner!

Nu är betongkrukan äntligen klar och så här blev den...

... med Mårbacka...

Den har jag fått att överleva vintern för första gången. Lite smått stolt över mig själv att jag har fått dem att överleva. Jag och växter är inte riktigt vänner.


Men så här såg krukan ut innan jag planterade i den. Det var svårt att få ut hinken ur krukan även fast jag hade oljat in den ordentligt. Ytterkrukan gick mycket lättare och blommorna, bladen har jag köpt på IKEA, det är glasunderlägg som jag har klistrat fast på insidan av ytterkrukan.


Formen till rosen har jag inhandlat på Panduro. Jag har gjort några stycken och lagt dem runt i olika krukor i trädgården.

Sen har vi varit ute och plockat massor av hjortron i dag. Haft en helt underbar dag med sol, värme och go gemenskap av härliga vänner.

Hoppas att ni får en underbar vecka och goa kramar.

2 kommentarer:

  1. Den blev ju underbart vacker.....
    Ska nog testa att göra lite större grejer, spännande.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  2. OJ,,,,,,,,,den blev ju superfin :)


    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter....
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera