måndag 20 september 2010

Tiden går...

Kommer att sälja liknade klockor på min smyckesblogg senare...

Hej goa vänner!

Helgen har runnit iväg och jag har hunnit en hel del. I lördags var vi in till Sundsvall och handlade lite på Birsta. Vi skulle på 8 års kalas och skulle hinna med att hitta en bra present till en tjej. Sprang runt lite och hittade lite på Panduro. scrabooking... eller vad det nu heter. Två enkla album att göra. Så nu får man hoppas att det föll i god jord. Sen var det kalas med släkt och vänner hela kvällen.

På Söndagen så gick vi upp på ett berg där vi bor till en stuga som Friluftsfrämjandet har hand om. Jag gick med för ett tag sedan och är nu Mulle fröken och det är såååå kul. Sonen klarade av att gå hela vägen och det var så skönt att komma ut en liten sväng, men tyvärr inga lingon. Jag skulle göra en lingonkrans men det fick bli en tom ståltråd. Så jag ska göra en stor äppelkrans till dörren i veckan. Sen åkte jag till en grannby som hade ett litet akvarium som jag köpte till sonen (och mig själv). Han fyller 5 år på fredag och han har önskat sig ett så vi får se vem det blir som jobbar mest med det.

Hoppas att ni får en underbar vecka goa kramar

2 kommentarer:

  1. Å vilken fin klocka.... skulle nog passa runt min hals tror jag =0)
    Akvarium är bara sååå mysigt! Noa önskade sig ett när han fyllde 8 i somras, med sköldpadda! Hittar mig själv framför rutan allt som oftast, han är så söt den lille krabaten =0)
    Kram på er!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Vad skönt at komma ut i skogen.
    Akvarium det blir kul för din kille.
    När vi köpte vårat hus fanns det ett stort akvarium insatt i en murad vägg. I början försökte vi att göra det fint men det var svårt att hålla rent eftersom man hade svårt att komma åt glassidorna. En dag när vi hade bytt vatten och köpt nya växter till det så fick jag se att växterna var fulla med ohyra och på den tiden så var det populärt att spraya på blommor som fått ohyra med RosEtt, ett medel mot ohyra, så jag sprayade på lite och nästa dag så låg alla fiskarna och flöt i vattnet..... jag hade dödat alla mina fiskar så hemskt och vår son blev jätte ledsen. Efter en tid tröttnade vi på det och nu har vi tagit bort det.
    Hoppas ni får mycket glädje av akvariet och använd inga bekämpningsmedel på växterna.
    Kram Raina

    SvaraRadera