lördag 29 maj 2010

Här går det undan....

Hej goa vänner!

Har glömt att vi har ju sprungit (gått) vårruset i tisdags och här är det några glada motionärer. Jag gick med ett gäng glada mammor på öppna förskolan och arbetslaget. Sen så blev det så klart mumsande på go mat och go gemenskap. En underbar kväll med en hel del skratt.



Idag så har vi cyklat ett lopp runt Viggesjön. Som jag var med och ordnade vi var inte så många som jag hade hoppats på men vi hade kul i alla fall. De cyklade jag tittade på och fixade lite tills de kom tillbaka. Min härliga och goa vän fixade fikat och grillen och jag såg till att lotter såldes och tog tiden. De var duktiga på att cykla och vi hade tur med vädret. Det var uppehåll under hela tiden. När allt var klart förutom städning och undan plock så går jag och stukar foten rejält och det gör fantastiskt ont men jag får expert hjälp av Ingela, tusen tack. Hon lindar foten och Gunilla kommer med fika, vilken servis.

Tog sen vägen förbi några vänner och hämtade hem sonen som hade fått följa med några goa vänner hem och leka en stund. Senare så sprack solen fram och vi fick 23° varm. Jag fick sitta och ha en lugn och skön stund i solen medan sonen var överlycklig över att få åka och köra en åkergräsklippare, sån har inte vi... Tack för att vi fick ha en mysig stund hos er.

Jag och sonen åkte sen in till staden och hämtade mannen som hade varit på foto kurs och vi tog vägen förbi Plantagen och handlade röda och svarta vinbärsbuskar, en doftros så klart blev det en vit. Sen blev det så klart 2 st vita pelargoner "Mårbacka".

Men nu är det så sent så jag får gå ut i morgon och plantera. Ha en trevlig söndag och sköt om er.

Goa kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar