onsdag 26 maj 2010

Trädgården har börjat ta form med tomma rabatter...

Rensat bort det gamla och det nya ska grävas ner...

Hej goa vänner!

Nu har mycket av min tid varit i trädgården, jobbet, smycken, familjen ja, tiden har liksom gått i från mig. Men rabatterna är nu rensade och klara. En del har fått bli helt tomma medan två har fått vara kvar. En ska jag plocka plantor ifrån och sätta vid växthuset för att spara sen ska jag tömma den rabatten och så gräs där istället. Det är bara ogräs och tar för stor plats. Men man inser vad det tar tid och va tungt det är med all jord som flyttas hit och dit. Vi ska även jämna till den mossiga gräsmattan där vi körde upp i höstas när vi flyttade växthuset. Så jag hoppas att det kan bli någorlunda vackert till sommaren i vår trädgård.

I kväll så hade jag ett smyckesparty hos en väninna och hade väldigt trevligt så vi glömde bort tiden, blev rätt sent. Men det blev en del halsband sålda så det var trevligt.

På lördag har vi "Cykla för livet" runt Viggesjön dagen. Vi ska samla in pengar till vår kyrkas Missions projekt i Kongo och Thailand. Så nu har jag en hel del att fixa inför det så det kör ihop sig ibland. Med både jobb och fritid... Ibland är det jobbigt att vara arbetslös och måste ta alla jobb man får... svårt med planering ibland... Men jag gillar att jobba även om det blir körigt ibland. Så ibland önskar man att det fanns 40 timmar / dygn istället.

Vi kör ju även "Mulle" här i byn nu och det är så roligt. Jag och tre andra är ledare och det är många underbara barn med.I söndags fick de träffa Mulle för första gången och fick leka med honom, vilken lycka. Mulle hade även byggt ett vindskydd till barnen. Även min son älskar det och man har ju själv små goa minnen från då man själv gick i Mulle. Har ni några minnen från Mulle? Skulle vara roligt att höra om dem. skriv gärna en liten kommentar och berätta.

Ha en trevlig torsdag. Goa kramar


3 kommentarer:

  1. Känner igen mig i allt du skriver om. Tiden räcker verkligen inte till!!! Det finns så mycket man skulle vilja göra...men jag vet inte när vi ska få tid till att genomföra allt...jaja, det kommer väl säkert en dag.

    Mitt Mulleminne är från när vi gick i skogen och plötsligt så stannade Mulle till och bad oss alla att vara tysta för det kunde finnas troll i skogen och dom fick man inte reta upp genom att prata och skrika. När vi tittade oss omkring så kunde vi se att det kryllade av troll i hela skogen...små stentroll och troll gjorda av stubbar. Jag minns än idag hur jag bara stog och stirrade och knappt vågade andas :o)

    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  2. Mulle. Det är just precis vad jag önskar att mina barn fick vara med om. Ett jättemysigt barndomsminne :)
    Vad skönt att du har fixat klart rabatterna. Jag måste ta mig i kragen jag med, gamla ska bort och nya ska ordnas.
    Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Låter spännande med att göra nytt i trädgården. Här ska åxå göras om när vi hinner (hoppas iår) och har ork. Tung är det att flytta omkring en massa. Hoppas du visar några för och efterbilder sen.

    Kram Åsa

    SvaraRadera