onsdag 23 september 2009

Inte så vackra bilder...


Hej goa vänner!


Nu har det gått några dagar sedan helgen som var full med jobb och kalas. Här kommer några bilder på jobbet i trädgården. Det kändes lite konstigt när de började ta bort gräsmattan för att sedan flytta och ställa dit växthuset. Men det blev bättre att ställa växthuset på den här sidan huset och nu har vi ställt det på lekablock så det kommer upp en bit.



Dags att flytta växthuset... stora och starka män och en kvinna...


Här stod det tidigare framför huset. Men snart kommer det att stå en gäststuga där killarna står. Det som inte syns här är att de har gjort ordning för grunden där huset ska stå. Kommer att stå nära det röda som en dag ska rivas.

En rolig dialog mellan sonen och mannen i dag när de gick från dagis:...

Sonen fick syn på en bil som körde förbi dem...
- pappa, är det där en gammal VOLVO?
- ja, min son det är det.
senare kom det en ny bil mot dem då sa sonen...
-Var det där en VOLVO eller var det en RIKTIG bil.
Medan pappa svarade:
- Nä, det där är en SAAB....

(Sonen fyller fyra år i morgon Torsdag.)


Oh, vad jag skrattade när pappa D berättade händelsen.

I morgon så ska vi äta frukost på sängen alla tre innan mannen åker till jobbet. Sonen ska få ett stort paket hoppas att han gillar det. Vi ska mysa hela dagen imorgon.

Jag har uppdaterat min smyckesblogg klicka HÄR så kommer du dit.

Ha en bra kväll och morgon dag. Goa kramar

4 kommentarer:

  1. Hejsan vännen! Visst känns det hemskt när ens barn påminner en om att livet ibland rusar på lite väl fort. Jag tillbringar också mkt tid framför datorn. Det är där jag slappnar av men jag känner mig så tråkig.

    Vad fint det kommer bli med växthuset. Skulle gärna vilja ha ett. Skulle nog inte vara så mkt växter (har inte gröna fingrar) men det är fint att ha det som ett orangeri.

    Vilken gullig kommentar av sonen=)
    Ha det så gott.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Oj, här händer det saker!! Flyttning av växthus och annat! Tänk, att det kan gå att flytta ett helt växthus sådär! Kul när det händer saker och spännande!
    TACK för titten hos mej och missa inte utlottningen idag!
    Kram och ha en härlig kväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. oj hos dig händer de verkligen saker ser jag, vad trevligt,
    önskar dig en trevlig helg
    kram

    SvaraRadera
  4. Viket projekt, men kul med växthus. Härligt med lustiga kommentarer från barnen, så kul att höra deras syn på världen! Ha en fin helg, kram Eva.

    SvaraRadera