måndag 7 september 2009

Helgen var lyckad med marknad å främmanden...

Sonen ville vara med på ett hörn med nappen...

Hejsan alla goa vänner!

Nu är det måndag igen och nya möjligheter. Helgen har varit god, med vänner på besök från Skellefteå. Vi han med en hel del under helgen. Det var marknad i Munkbysjön och det är en liten håla men blev fascinerad över hur bra den marknaden var. Inte så mycket krims, krams utan mycket hantverk och bakverk. Jag köpte ett betongblad som ljusfat. Sen blev det lite annat smått & gott... Men det blev en ängel i smidestråd som ni får se senare.


Sen plockade jag av våran svartvinbärsbuske och fick i hop detta... Men det blev en halv burk sylt. Hoppas på mer nästa år. Vi hann även med att lägga in 3 kg gurka, koka äppelmos, göra äppeldricka som jag ska hälla upp idag. Mannen var ute i går med sonen och plockade 17 liter lingon, Krusbärsmarmelad, krusbärskräm blev det i torsdags, så här är det fullt upp vill jag lova.

Men nu är det en ny vecka och jag är ledig i dag så det blir mer äppelmos och sen ska vi plocka upp potatisen... med några goa vänner.

Ha en bra dag och goa kramar

10 kommentarer:

  1. Oj vad flitig du är med att sylta och mosa. Du är en riktigt liten ekorre som lägger på lager för kommande vinter. Jag fick köpa mina lingon på torget och de var jätte dyra.Kostade 55 kronor/kg.
    Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad ni har hunnit med mycket under helgen och vad duktig du är saftar och syltar. Själv är jag urdålig på sånt, tur jag har en snäll mamma som förser oss med både det ena och andra.

    Trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Oj ni har verkligen inte legat på latsidan! Vad härligt med lite hemmagjort att mumsa på! Har precis förvällt kantareller och det doftar ljuvligt i köket! / Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Hejsan Ina!
    Oj vad ni har hunnit med mkt i helgen. Ni har ju varit riktigt produktiva=)

    Läste i tidigare inlägg att ni fjällvandrat. Vad mysigt det lät, och så underbart för sonen att få följa med.Vad duktig han måste ha känt sig när ni lät honom gå själv.

    Ha det så gott.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  5. Hej! Oj, vad ni håller igång! Vilken härlig fjällvandring, underbart! Har aldrig vandrat i fjällen själv tyvärr, men jag förstår att det är en enastående naturupplevelse!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Hej Ina! Ja, det är roligt att kunna plocka bär och frukt och göra egen sylt och mos det blir mycket godare.
    Jättefint betongblad du köpt.
    Ha de gott
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  7. Oj oj, vilken "superhusmor" Härligt att kunna fylla skåpen med "eget" =0)
    Må så gott!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. oj här är det full fart hör jag :)
    så fint betong blad du visar,
    önskar dig en trevlig helg
    kramis

    SvaraRadera
  9. Hej, oj vad mycket gott du har gjort! Och vad skönt med fjällvandringen, ser ljuvligt ut.
    Trevlig helg!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  10. Hej Vännen!
    Vad mycket ni har hunnit med. Tack för att ni kom å hälsade på oss. Kram Tina

    SvaraRadera