fredag 18 september 2009

Helg och det är mycket att göra... bygga och kalas



Armbandet "EVA" 20mm vaxade glaskulor, 22cm långt finns i färgerna rosa, grått, turkost, grönt. 135kr

Hejsan alla goa vänner!
Nu är det äntligen helg igen och denna vecka har verkligen rusat iväg.... Det har planerats och handlats, städats, jobbats och stått i. Det är nämligen kalas här i helgen våran son fyller 4år och det ska firas med pompa och ståt... Med att gräva med en riktig traktor här på landet... Vi ska göra ordning grunden för gästhuset och förrådet. Som kommer i början på oktober. Så lördag kommer några vänner till oss som hjälper till och fixar till trädgården. Vi ska ju även flytta växthuset till andra sidan huset så det blir en hel del pyssel under dagen. Deras barn kommer med så vi blir ett stort gäng på 14 personer. Grilla å äta tårta mm.

På söndag har vi både förmiddagskaffet på kyrkan och sedan barnkalas hemma hos oss.... så det blir en del partaj med tårta å gosaker. Det är min mamma grupp som har hållit ihop i 4år och det är så kul att alla i stort sätt kommer med deras barn som har blivit fler under åren. Så jag räknade med 15 barn å 9 vuxna... Tur vi ska vara ute så nu sitter jag med en tipsrunda...

Sen blev det ett nytt armband "EVA" som jag ska ha på mig när våran kör ska åka till Mora och sjunga med CyndeePeters det kommer att bli jätteroligt det ser jag verkligen fram emot. Så det är mycket just nu. Men jag ska nog klämma fram lite tid med att måla... möblerna som aldrig blir av.
Ha en bra helg och goa kramar

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig helg med vänner och en del arbete och så ett 4års kalas. Grattis till honom och hoppas han får en underbar födelsedag.
    Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. En riktig myshelg med goda vänner alltså. O då känns säkert arbetet som ett rent nöje.
    Va kul att du ska sjunga med Cyndee Peters!!
    O vackra armband!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera