tisdag 1 september 2009

Höst = Fjällvandring....


Underbart stenhjärta som låg på vägen väldig stort så jag kunde ju inte låta bli att fota, kunde inte ta med det för det var för stort.

Hej Kära vänner!

Nu är det höst å jag måste så klart ut i fjällen än en gång. Vad vore livet utan att fjällvandra... Har i stort sätt vandrat i fjällen varje år så länge jag kan minnas. För mig är det avkoppling å lugn och stillhet. Något som får mig att ladda batterierna in för vintern.


Vi åkte i år till Vålådalen för att kolla hur det var. Vi hade med oss vår 4åriga son som var så duktig på att vandra. Han fick en egen ryggsäck som han ville så gärna bära hela vägen. Vi gick 3 km om dagen och han gick hela vägen själv så vi hade så roligt. Vi stannade vid en fantastisk härlig fors... Som vår son älskade... Hade det varit varmare och soligt hade jag nog badat, fina små sjöar och laguner.... Vi var ute lördag till måndag och det var tillräckligt för i år. Det regnade och blåste rätt mycket men humöret var på topp.


Här så slåss de om vem som ska laga maten och tamojen som sonen gärna lekte med. De kom överens om att laga maten tillsammans.



Fika paus...



Gillar å klättra så när han blir större ska han bergsklätta... "Jag sätter foten där, å handen där, sen foten där och om jag sätter handen där så kan jag dra mig upp där..."


Sover såååå gott i tält...

Härlig fjällutsikt


Sen måste man ju lära sig riva tältet...





Fika så klart... GODIS.... fika....


Rista fallet


Nu blir det ett tag tills nästa resa...

Ha en trevlig vecka och sköt om er och många goa kramar

13 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder.Förstår att batterierna laddas av detta.Vilken underbar helg.och utsikten är ju hur fin som helst.Ha en fin onsdag.kramisar Lotta

    SvaraRadera
  2. Underbar miljö att ladda upp batterierna i inför en lång vinter! Jag har bara gjort dagsvandringar uppe i Tärnafjällen där svärföräldrarna har stuga. Är tyvärr lite feg för att sova i tält...
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! Vad duktigt av E att gå själv hela tiden, en framtida vandrare/klättrare alltså! Har fått så mycket beröm för halsbandet jag fick från dig och Anette när jag fyllde år. Det är verkligen en favorit! Såg att du levererat till lillasyster också, mycket snyggt! Krama om familjen från oss! / Linda

    SvaraRadera
  4. Hej svejs! Tack för din kommentar hos mig alltid lika roligt! Vad häftigt att fjällvandra, det har jag aldrig provat tyvärr. Mina barn har precis börjat på en friskola som heter Äventyret och det är mycket lärande utomhus.De lärarna som är ett team som jobbat ihop i många år är alla frilufs människor och jag vet att de varje år vandrar i Sarek.... Vilken fin sten förresten och vattenfallet ser helt underbart ut. Kram / Carina

    SvaraRadera
  5. oj oj så underbart ni har haft de, det är nog nyttigt för själen det där
    må så gott
    kramis

    SvaraRadera
  6. Fantastiska bilder du visar....ljuvliga!
    Jag förstår verkligen att batterierna laddas om under en sån vandring.
    Det är inte utan att jag blir lite sugen......
    ;o)
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiska bilder! Tack för att jag fick "följa med" på er underbara resa! Ha det bra, kram Eva.

    SvaraRadera
  8. Hej=)

    Såg ju härligt ut och vad duktig den lille gossen är som kunde gå hela vägen själv ni verkar ha det så mysigt!!!

    Ha en toppenfin söndag!
    Annica.

    SvaraRadera
  9. Men du vilka härliga bilder,ser underbart fint och mysigt ut.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  10. Wow , det där gillar jag !
    Vi ska upp och andra nästa sommar har vi tänkt , vi får väl se hur poppis det blir bland barna ;-)
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  11. Åh så härligt!! Ni ser ju ut att ha haft det helt underbart! Kram Petra

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga bilder, ser jättefint ut.
    Och mysigt att tälta däruppe.
    Duktig liten klättrare ni har.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  13. Hej! Vad mysigt det ser ut. Fina bilder. Vi var hemma hos M & S igår och firade S. God mat som vanligt och trevligt sällskap fast vi saknade er.
    Anette

    SvaraRadera