tisdag 22 april 2014

Ledig men...

Hej Goa vänner!

Idag är jag ledig men var en sväng till jobbet. Elias ville så klart spela på orgeln så vi tog en sväng dit och spelade med Per Olof Swing. Vi fick gå in i kyrkorgeln i dag och både jag och Elias förundrades över de vackra piperna och vilket härligt ljud. Man inser vilken dyrgrip man har i kyrkan både i kostnader och i fantastisk musik.  Börjar förstå Elias mer och mer varför han älskar orgelmusik och psalmer. Det här året på grundkursen har gett mig sååå fantastiska stunder med både orgel musik och psalmer. Jag har verkligen fått tillbaka glädjen till musiken igen. 


Samtidigt önskar jag att både Märta och Runo hade fått möjligheten att höra Elias spela. Men jag tror att de sitter där tillsammans i himlen och tittar ner och njuter av hans spelande. Elias följer i sin mormors fotspår. 

Ha en bra onsdag...

/Inas

1 kommentar:

  1. Orgelspel är inte bara vackert att lyssna till...det är vackert att titta på också :o) Så fint med alla "tinnar och torn" ;o)

    Kul att du är tillbaka och bloggar igen!!!

    Massor med kramar //Lovisa

    SvaraRadera