torsdag 10 februari 2011

Ett E i betong....

Hej goa vänner!

Nu är det gjort... Jag gjorde ett K och ett E men det blev bara E som blev något av tyvärr. Det var en del jobb med det men jag får fixa nya mallar och göra några försök till.

I dag har det varit snöstorm här uppe i norr och jag har varit ute nästan hela dagen. Det var ändå ett behagligt väder. Men svårare att köra hem, det var svårt att hålla sig på vägen lite halt och moddigt om man kom lite utanför körfältet. Skulle hämta mannen i kväll i stan men vi fick hjälp från annat håll som kunde skjutsa och sååå skönt att slippa ut i detta väder.

Jag har börjat sy soff överdrag till två soffor på sonens förskola, inser att det tar lite tid. Det är en liten utmaning att sy utan mönster och att bara hålla sig till det gamla tyget. Men de blir såå fint när det blir färdigt (hoppas jag).

Ha en bra fredag och goa kramar

4 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Du är en inspiration för mig och jag njuter av din blogg även om jag inte alltid är så duktig på att lämna små hälsningar.
    Stor kram till dig och ha en fin helg!
    Raina

    SvaraRadera
  2. Vänner har alltid en plats närmast hjärtat.
    De varmaste kramar till DIG på Alla Hjärtans Dag!
    Raina

    SvaraRadera
  3. Ja nog kom vintern tillbaka allt och det är väl skönast om man slipper ut och köra bil!
    Vad fint du har gjutit jag gillar oxå att jobba med betong och skall när jag får mer tid över, oxå försöka mig på lite bokstäver!
    Hur gjorde du formen?
    Hoppas du haft en mysig Alla Hjärtans Dag
    Stora kramen från mig
    Carina

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har gjutit. Själv ska jag gjuta lite till trädgården i sommar. Man kanske skulle testa att göra en bokstav också. Snickrar du ihop en form först eller hur gör du?
    Ha en fin helg.
    Kram Britt

    SvaraRadera