måndag 22 november 2010

Afternoon Tea på lördag så här bakas det...

Dumlekakor

Hej Alla goa vänner!

Här bakas det för fullt... en massa goa kakor... På lördag så är det den årliga Afternoon Tea på kyrkan (Bethel). Eller rättare sagt har vi bara haft det en gång än, det var förra året lördagen före 1:a advent. Allt vi får in går till våra missionsprojekt genom "Ge för livet". Det känns sååå roligt och jag ser verkligen fram emot den här dagen. Har redan bakat några sorter som jag kommer att bjuda på. Sen så har vi några andra goa bagare i församlingen som bakar andra kakor.

Tiden går rätt fort märker jag, skulle skrivit tidigare men som ni vet så räcker inte alltid tiden till. Jag har varit i Västerås en vecka med familjen och hälsat på släkt och vänner. Det var en underbar vecka där jag blev ompysslad och bortskämd. Träffa många goa vänner som man inte har sätt på länge. Så det var en underbar vecka för själen.

Jag har tänkt mig att jag ska sy en adventskalender som jag hoppas ska bli klar nästa vecka... jag vet att advent redan har börjat då men... vad gör man när tiden inte räcker till=0)

Här kommer receptet på...

DUMLE KAKOR 28 st

1 dl socker
200 g margarin
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 påse dumlekola
1 ask Noblesseplattor

Gör så här
  1. sätt ugnen på 175°. blanda margarin coh socker, tillsätt mjöl, bakpulver och vaniljsocker och rör ihop till en smidig deg.
  2. forma 28 st kulor och lägg i folieformar på en plåt. Tryck ner en dumlekola i varje form.
  3. Grädda i 10-12 minuter. Placera en Noblesseplatta (rund eller hjärtformad) på varje kaka så fort plåten tagits ut ur ugnen. Förvara kakorna i kylen när de svalnat. Man kan också lägga dem i frysen.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar