torsdag 19 februari 2009

Svettit värre...


Nu har man suttit framför datorn i stort sätt hela dagen, skriver på ett påskdrama till palmsöndagen, det är nu klart och jag sitter inne och myser fast jag fryser... och jag vet att jag måste ut och åka skidor idag. Drar på det in i det sista. När jag sen har fått på mig träningskläderna, pjäxorna och skidorna sitter på och solen skiner och det är toppen så mår man rätt bra (bara lite frusen). Det är -10° kallt och det biter lite i kinderna, spåren är ny gjorda och snön gnistrar och jag glömmer kameran hemma, typist som E brukar säga... D vallade skidorna i går och jag har INTE bakhalt men framåt är det stopp som att åka på sandpapper och får staka nerför... det går extra tungt idag undrar vad han har gjort så det blev extra svettigt i spåret i dag så det blev bara 5 km rundan idag. Man är glad att man kom ut i spåret man mår mycket bättre när man har rört på sig och man är varm igen.

Men här kommer en bild tagen lite senare tyvärr inte lika solig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar