onsdag 18 februari 2009

Doft av bakning...


Det är fantastiskt när man ska hämta E på dagis och säger när han drar benen efter sig när vi går hem så säger jag i farten vi kan baka när vi kommer hem... kanske lite för snabbt... medan E jublar ja det vill jag... vi kommer hem och jag inser att vi inte har alla grejer hemma, fort på med alla kläder igen och ner till affären på andra sidan byn, in handla... in med E i bilen igen, hem, in och av med alla kläder igen, och börja med degen... inser att jag har handlat fel, köpt havrekli istället för vetekli, men vad gör man, jag testar... vi blandar som det står och låter det jäsa i 45 minuter... knådar degen och gör 4 limpor på plåt och skjuts in i ugnen... läste nog lite försnabbt och mycket riktigt... den skulle jäsa ytterligare 45 minuter på plåten.... hmmm. E är kinkig och ähhh det får gå ändå... här är resultatet. och jag har lärt mig att ta det lugnt och framför allt läsa receptet noga innan jag börjar helst om jag inte gjort dessa limpor förr och inte baka samtidigt som E och D ska ha mat och läggning mm samtidigt...

Men det luktar gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar