tisdag 28 december 2010

Glad fortsättning...

Hej goa vänner!

Julen har varit bra lugnt och stilla med familjen och det var riktigt mysigt. Sonen fick all uppmärksamhet och vi myste nere vid vedspisen på de nya kuddarna innan frukost... en heldag med bara MYS och mycket knäck och godis... Fast sjuk var man ju... som ett julpaket på posten kom det, ont i kroppen och feber. Så det var skönt att det bara var familjen och bara vara.

Julgranen har fått en tradition att sonen och mannen klär den varje år kvällen innan julafton och så var även i år. Jag vill bara ha röda kulor och polkagris käppar i granen men i år blev det inte så utan sonen ville ha glitter och polkagris stängerna hade gott sönder.... jag gillar den ändå...

Så här blev äppelkransen till vedkaminen...

... Den blev bra och jag gillar den stora rosetten...


Sen kom bokhyllan upp ovanför mitt skrivbord så här ser den ut, en bit av den i alla fall. Så nu får jag helt plötsligt bättre plats på skrivbordet...

Nu har julen gott förbi och nyår är på intåg... Oj vad mycket man ska klura ut, ALLA NYÅRS LÖFTEN... Men det gick rätt snabbt, som vanligt... motionera mera.... Sen så blir det inga fler nyårslöften för de är ändå svåra att hålla.

God fortsättning och Gott nytt år!
och många underbara kramar

4 kommentarer:

  1. God fortsättning själv, Inas!
    Låter som du har haft en skön jul med dina kära. Hoppas du mår bättre nu och får vara frisk till nyår.
    jag ger aldrig några nyårslöften har så svårt att hålla dem.
    Önskar dig en bra dag!
    kram Raina

    SvaraRadera
  2. Krya på er, vacker gran och önskar dig detsamma! Kram Eva.

    SvaraRadera
  3. Tack för att jag fått vara en av dem som under 2010 fått njuta av ditt vackra hem, dina vackra bilder och dina rara hälsningar.
    Önskar dig och din familj ett Gott Nytt År och låt det nya året hos dig fyllas med glädje,kärlek,ljus och energi!
    Tack för att jag får vara din bloggvän!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år vännen! Hoppas ni har kryat på er nu och att inte alla blev liggandes i feber å elände!
    Kram till dig och "grabbarna"
    Linda

    SvaraRadera