måndag 26 juli 2010

Ta steget ut...

i bara luften och hoppas att det håller...


Hej goa vänner!


Ja då var det måndag igen... en ny vecka och nya möjligheter och en massa val. Vad ska vi äta, vad ska vi göra denna semestervecka, Ska jag hinna måla eller, nej det regnar ute... kommer jag att ha semester eller kommer de att ringa om jobb???? Jo, jag ska jobba onsdag och torsdag.... Det blir Huberget med servering. Det börjar bli jobbigt att aldrig veta riktigt när och vad jag ska jobba med. Vill ha ett fast jobb att gå till varje dag. Börjar bli trött på att hoppa runt som vikarie. Ska man hinna börja med något och i bland blir liksom allt omkastat.. men...

Idag har jag bakat en massa limpor tills i morgon, då vi ska ha soppkväll i kyrkan. Här i byn har vi musikvecka och vi har ett arrangemang i kyrkan och sen blir det soppa på kvällen efter konserten. Så i morgon ska jag göra tacosoppa för 50 pers. Sen blir det även potatis och purjolökssoppa.

Här kommer receptet på en god limpa...

Inas limpa 2st

Rör ihop
3 dl vetemjöl
3dl rågmjöl
3dl grahamsmjöl
5 msk bikarbonat
6 dl filmjölk
1 1/2 dl sirap
1 1/2 dl lingonsylt

Smörj 1 1/2 liters formar 2 st, häll i och stoppa in i mitten av ugnen på 175° i 60 minuter. Lägg folie över efter halva tiden.

God natt och ha en riktigt go vecka och goa kramar

Ina

1 kommentar:

  1. Nice med brödrecept! Har tänkt baka lite bröd framöver, jag har aldrig gjort de innan! Har du något bra tips på att få det riktigt bra?

    SvaraRadera