onsdag 14 juli 2010

Lillstugan börjar ta form....

Hejsan alla goa vänner!

Hoppas att ni har det bra där ute i värmen... Här är det bara bra, tiden rinner i väg och lillstugan som vi kallar den börjar ta form. Målningen är snart klar det är bara dörren och fönsterna kvar. Men ni kan se lite hur det kommer att bli. Dörren kommer att vara röd. (som stor stugan)



Här har vi byrån som jag målade vit och satte på vita porslinsknoppar, syns inte så bra här men man kan klicka på bilden så blir den större. Svärmor fick en spegel också idag, sen så köpte jag en (gammal) flaska på Ikea som de kan ha vatten i. Gardinerna är gamla som har hängt i sonens rum innan han föddes men som nu får hänga här så länge. De känns lite för breda men det är bättre än inga alls just nu. Jag har draperi i samma tyg som jag ska sätta upp för förrådsdelen sen när den är klar. Såg en bra bäddsoffa (dagbädd) på ikea idag men som vi får vänta på att inhandla till närmare hösten...


Min man som målar det sista....



Våra första jordgubbar i eget land.


Ett nytt projekt väntar... den ska bli grå samma som husets knutar.


Vårat stora äppelträd har inget äppelkart i år, men det lilla om aldrig har gett någon skörd, är det en massa äpplen på. Vi grävde runt det och la kogödsel och det tog sig.


OGRÄS som aldrig vill dööö, utan jag plockar och plockar och har grävt bort massor men de ger sig inte....


Några vackra blommor som jag har tagit på i trädgården och i skogsgläntan.




Ha en trevlig fortsatt vecka och goa kramar

5 kommentarer:

  1. Så fin stugan blir. Verkligen söt.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad fin stugan blev. Vad duktiga ni är som håller på i denna värme.
    Vad härligt gott dessa jordgubbar ser ut. Själv var jag iväg och och köpte 15 liter för 200,- för någon vecka sedan som var jättefina.
    Önskar en fortsatt härlig sommar.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  3. Halloj! Vad FINT! Och soffan kommer att bli kanon grå som knutarna! ha det gott :-) Kram Annica.

    SvaraRadera
  4. Vad duktiga ni är i värmen.Stugan var jättesöt.Härliga bilder.Ha en mysig dag kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Ni verkar ha fullt upp i hettan. stugan ser söt och fin ut.
    ~Marita~

    SvaraRadera