söndag 17 januari 2010

Tulpanens dag!...



Hej goa Vänner!

Nu är helgen slut och den har varit underbar... I fredags fick jag dessa underbara tulpaner av min man, det var ju Tulpanens dag. Jag är en tjej som verkligen älskar tulpaner alla sorter... Det är nog de ända blommorna som jag tar hem.

Sen har vi njutit av lördagen då vi åkte till "LIONS" julfest där jag och min son dansade ut julen och tomten kom som vanligt förbi för att lämna den sista julklappen... (godis). Jag tror nästan hela byn var där idag, det var kul och mycket folk. Det är en trevlig tradition.

Nu i dag så åkte vi till Hassela backen och åkte slalom eller rättare sagt störtlopp... Sonen fick åka med sele idag och det är andra gången han åker och det gick väldigt bra... När vi på slutet av dagen nästan skulle sluta åka så säger min son, "nu kan ni koppla av det här (selet) Kan själv nu...." Hm.... Han åker ju klart snabbare än jag... så det är nog ingen bra ide.... Så jag svarade "Du måste lära dig att stanna först" medan han svarade "Vadå? jag kan ju det här redan". Men han fick ha selet resten av dagen också.... Men vi hade en underbar dag i backen det var -5° och mulet med lite snöfall. Så man är lite mör i kroppen men glädjen och harmonin att fått vara ute i backen och att se sonens glädje och entusiast är det bästa.

I morgon är det dags för babysången igen och jag har suttit nu i kväll och planerat så nu blir det rätt mycket nytt i år, men jag tror att det blir bra. Men hoppas att barnen tycker det med.

Ha en trevlig vecka och ha det så gott kram

8 kommentarer:

  1. Jag måste skaffa hem lite tulpaner. Du frestar mig. Det är ju så härligt att ha sådana hemma.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ja du kan tro att Noa var bekymrad när vi bar ner sängarna i tvättstugan hi hi
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ja , håller med dig ! Jag älskar också tulpaner . Måste köpa hem en bukett idag .Kramar / susanne den gamla skolan

    SvaraRadera
  4. hej
    såå vacker bukett, så gulligt av din man =)
    kram pia

    SvaraRadera
  5. Hej där vännen!
    Vad sött hjärtat är du visar i förra inlägget!
    Och tulpaner.....underbart!
    Vilken tur att de finns.....:o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. hej ja här blev det också tulpaner i fredags fast jag visste inte att det var tulpanens dag!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  7. Halloj :o)
    Vilken underbar dag ni verkar haft i backen!
    Jag åkte utför aktivt i många år och skulle så gärna vilja sätta mina på skidor men jag är ju gravid hela tiden....*ler*

    Nästa år ,o)

    Kramar Erika

    SvaraRadera
  8. Hej! Fina tulpaner! Så härligt nu när vårblomorna också kommer ut i butikerna, bara jag får lön ;) skall jag införskaffa lite nytt till fönsterbrädan! (Är tyvärr ingen vidare vintermänniska) Ha det bra!

    SvaraRadera