tisdag 26 januari 2010

Nu är det snart februari...

Dekarsö gårdens klockstapel.

Hej Goa vänner!

Hoppas att ni har det bra där ute i bloggvärlden och även ni andra... Här är det bra, ingen har varit sjuk eller någon snöstorm än.... Tiden har gått så fort nu, så jag har inte hunnit skriva. Men i helgen så var jag på ett konfirmationsläger i Dekarsö som ligger i Ö-vik. En underbar gård och underbara konfirmander. Så det var en toppen helg förutom att vi var nog rätt trötta när vi kom hem.


Det här är vår knutslampa hemma på vår gård... Jag tog kortet för att jag ska finna en lika dan till vår lilla gäststuga som förhoppningsvis snart får in elen så vi kan måla insidan och sätta golv. Vi vet inte riktigt hur golvet ska se ut om det blir ett "Klick" golv eller "Plast" golv... Men färgen inne är klart vilken det blir... Det blir så klart VITT! För att det ska kännas stort. Skulle även vilja ha stora sådana här lampor på stång som jag kan sätta upp på uppfarten till huset, men de är så korta och jag vill ha långa... vi får se vad det blir.

Halsbands tillverkningen har verkligen legat stilla, jag har inte gjort ett enda i år. Men jag hoppas att jag ska hinna med det med. Men Jag har ju börjat arbeta inom Svenska kyrkan nu på halvtid under våren. Det är ett mammavick men det är kul att testa på att jobba inom SVK...

När gäststugan är klart och prylarna hamnar där så det blir tomt i vårt så kallade "Gammförråd" som ska renoveras till badrum någon gång i framtiden. Men medans vi väntar så ska jag få måla våra gamla furumöbler vita. Så projekt för sommaren har jag nu klart... Förutom så klart trädgården...

Nä nu måste jag förbereda lite pappersjobb...
Men ha en trevlig fortsatt vecka och goa kramar

5 kommentarer:

  1. Vilken fin knutlampa!!!
    Jag har så tur att min pappa tillverkar lyktor så jag fick rita min egen, annars är lampor det svåraste jag vet!!!
    Vi satte klickgolv i vår lillstuga o råspont på en långvägg- vit o övriga väggar vita i gips. Det blev fint!!!
    Kram på dej! Cilla

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker lampa.
    Till oss har snöstormen kommit idag. Jag är glad att jag bor nära mitt jobb så jag kan gå dit, skönt att slippa ut på vägarna med bilen.
    Kram och ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Mycket pågång låter det som !
    Lycka till med jobbet !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  4. Fina bilder, kul med jobb inom kyrkan förstår jag.Bloggande och halsbandstillverkning tar man när man hinner. Ha en skön helg, kram Eva.

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Lycka till med jobbet!
    Ha en skön helg!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera