onsdag 16 december 2009

För trött för att skriva... Men nu är det vinter...


Hej Goa vänner!


Här har det snöat några dagar och jag är fullkomligt lycklig, Jag älskar verkligen vintern. Det är så härligt att känna snöflingorna dingla ner i ansiktet, höra knarret under skorna, ta en promenad i den kalla vinternatten och se på stjärnorna.... Men vad gör man när man ligger hemma i feber och ingen ork.... Men nog med det...

Jag lovade ju att jag skulle visa adventsljusstaken som jag har gjort en gång i tiden så nu fick den komma fram igen med nytt grus och nya ljus. Fördelen är att jag kan ha den stående fram till vårkanten... Jag tar bort siffrorna och banden. Jag gillar den jättemycket men den tar plats i vårt lilla matrum.

Ni får förlåta att det har dröjt så länge med att skriva, men det har hänt en hel del sedan sist... Julspel, smyckets tillverkning och lite annat pyssel så tiden har inte riktigt räckt till.

I lillstugan har snart alla innerväggar kommit upp. Det blir råspontat både i taket och på väggarna, och så klart kommer det att bli vita väggar....

Nä, nu måste jag gå och lägga mig och ta det lugnt, är lite förkyld har legat i feber sedan i söndags och nu börjar jag bli less, hoppas att kunna bli frisk till på fredag så jag kan jobba och vara med på julfesten som vi i föräldra rådet har ordnat för förskolebarnen här i byn så det känns kul vill inte missa...

Ha en bra torsdag och goa kramar

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilken underbar tildaängel du har, gör du sådana eller har du köpt den?

    Kram Britt

    SvaraRadera
  2. hejsan
    vilken fin ljusstake du gjort...och din tilda ängel så himla rar...önskar dig en skön helg
    kram pia

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en underbar och fin julhelg:)
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  4. Underbart fin ljusstake.
    Vill önska dig en riktigt god jul.
    kram
    ninni

    SvaraRadera