tisdag 28 januari 2014

Nya utmaningar på ålderdomshemmen...

 

Hejsan Goa vänner!

Idag har det varit en konstig dag. Igår fick jag veta att jag skulle ha två musikandakter på sjukhemmen  och en gudstjänst på servicehuset. Så det var bara att fixa fram två andakter men det gick bra det tog lite tid men sen på kvällen vid 22 var jag färdig med både gudstjänsten med predikan och andakterna. Så jag har vikarierat som präst kan man säga idag. Det har varit kul men jobbigt och skrämmande på samma gång men en riktig utmaning. Dessutom så har jag sjungit solo för första gången på mååååånga år. Lite sliten i rösten kan man säga nu. Det var verkligen en utmaning att göra, höll verkligen på att krypa ur skinnet... Predika och leda möten och andakter har jag ju haft förr så det var inget nytt. Temat för dagen var "Jesus väcker tro" så jag sjöng en psalm, 219 "Jag skulle vilja tro" och predikade utifrån den.

Men i kväll tänkte jag börja i våran gospelkör igen och det är lite med bävan jag börjar igen... Jag får ge det en chans. 

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar