onsdag 9 juni 2010

Rabatt...

Sonen tog ett kort på mig i trädgården och fick med mig på bild.

Hej alla goa vänner!

Nu har projektet rensa ur rabatten börjat... De som bodde här före oss hade inte gjort något åt denna rabatt på minst 6 år och vi har inte gjort något på 7 år så nu så tar jag nog bort allt.

Det är mycket grästuvor mellan blommorna och en del vilda blommor.


Den blomman som är närmast skottkärran kommer att vara kvar ett tag till, sen ryker den för förhoppningsvis kommer det att vara en altan här framöver... vi har härlig kvällssol på denna sida. Den här rabatten är för nära huset så det blir så trångt. Sen ligger grannens åker så nära.


Vet ni vad detta är för bomma?


Eller denna?


Här har i hittat ett körsbärsträd precis mellan vår gård och grannens äng... Vi har klippt gräset runt och förra året kom det massor med goda körsbär.


Här börjar våra syrener att blomma, och häggen blommar än så.... mellan hägg och syren... stämmer inte riktigt här....

Jag har nu hunnit längre med grävningen men ni ska få se mer sedan... lite tomt just nu men det ordar sig. Men jag tror inte att jag kommer att få någon altan i år tyvärr. Men hoppas på nästa.

Ha det så gott och goa kramar


5 kommentarer:

  1. Härligt med ett rejält grävprojekt =0)
    Jag tror att det är riddarsporre du hittat på första bilden och den som har blomma på gång är nog en krollilja är min gissning. Det visar sig om jag har rätt eller inte när de blommar lite senare. Lycka till!
    Kram till dig och familjen!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Oj här var det mycket att gräva. Kommer att bli jätte bra. Jag håller med Linda om Riddarsporre och Krollilja, mina Krolliljor ser ut så där och är snart på väg att slå ut.
    Ha det gott och trevliga att se bild på en go bloggerska!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  3. Hej Ina!
    Oj, där har du att göra:) Kommer säkert bli jättefint sen när det är klart.

    Har ingen koll på blomnamnen men jag ser att du redan fått svar från Raina här ovan:)

    Kul att få se en bild på bloggerskan!

    Ha en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Åh !! Tusen tusen tack , för den fina Awarden !! Jag blir så glad ! Det är så kul att få uppskattning !! Lycka till med rabatten !! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  5. Oj va spännande !
    Gräv inte bort för mycket bara , de e charmigt med vildvuxet ;-)
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera