torsdag 8 april 2010

Sitter i soffan och softar efter en hel del rensning...


Hej Vänner!

Här sitter jag nu efter ett par timmars rensning i förrådet... som aldrig tar slut... Vad läss man blir. När jag ser bilden så påminns jag att jag inte har sytt gardinerna än och det har gått snart 5år sedan vi blev klar med rummet. Men jag skulle vilja sätta upp gamla lakan med någon fin bård på. Eller ska jag sätta upp ett tunt linnetyg som jag ska trycka en sådan där Cesar krans men jag hittar ingen schablon... eller så blir det liljor... Så klart blir det vita gardiner med vitt tryck. Kort kappa för att få in så mycket ljus det bara går. När sonen är klar med bordet så kommer jag att måla det vitt och måla ett schack bräde i grått och vitt på det. Där jag lägger stenar som ett smycke. Vi får se hur det blir. Jag får fortsätta i förrådet i morgon eller lördag kväll.

Mina loppis fynd får jag visa senare.

Ha en underbar kväll
Goa kramar

12 kommentarer:

  1. Med så vackra fönster så behövs inga gardiner!
    :-)

    Läckert med schackbräde på bordet.

    Kram Britt

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har det där..-) kram

    SvaraRadera
  3. hej! hittade hit på min bloggrunda. Vad fin blogg du har. Kommer gärna tillbaka snart igen.Hoppas det är ok att jag lägger link hit bland mina bloggar.
    ha en trevlig helg!
    ~Marita~

    SvaraRadera
  4. Hej, vad kul att hitta till din fina blogg! Vilket fint hem ni har! Ha en skön lördagkväll//maria

    SvaraRadera
  5. hej
    de ser så fint ut, härligt ´ljus från ett vackert fönster =)
    kram pia

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tack för din fina kommentar =) Vad kul att du hittat till min blogg =)
    jag brukar kika på ert hus då jag åker förbi.. det man ser i farten ser så fint ut .. blommor gardiner å lampor i fönstrena!!


    Senaste tiden har ja lagt märke till en sak också, i ert växthus står en trästege, har ni haft den länge? Den råkar inte vara till salu *flirt flirt*
    jag är nämligen på jakt efter en gammal trästege å har vart rätt länge men tyvärr utan resultat.

    / Nikita

    SvaraRadera
  7. ååå så härligt att rensa ur lite, man har ju en hel del sakr som inte används.
    Så fint du har det i ditt vardagsrum. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert vardagsrum du har.Fönstret är så fint, så jag tycker inte du behöver några gardiner. Det där bordet kommer att bli jätte fint, jag kan se det framför mig.
    Ha en bra dag i solen!
    Kramar Raina

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Behövs egentligen ingen gardin till det vackra fönstret. Vilket vackert vardagsrum du har.
    Ha en härlig helg.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  10. Hej! Rensning är så tråkigt att ägna sig åt, men vad härligt när det är gjort!!
    Vad fint ni har det i BÅDE vardagsrummet och sovrummet! (Gillar bokstöden skarpt :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. hej
    ja har man börjat rensa så har man verkligen och göra, men man blir så nöjd och glad när det är gjort
    önskar dig en härlig söndag
    kram

    SvaraRadera
  12. Vitt och fräscht är snyggt, ta det lugnt med rensandet :-) Ha det bra på första maj! Kram Eva.

    SvaraRadera